Co přináší nová funkce? Jak tato aktualizace ovlivní Snapchat?
SEO faktory pro rok 2013
Search Metrics na konci června zveřejnilo faktory pro SEO ranky pro rok 2013.
Search Engine Land informuje
Krátce po květnovém oznámení Googlu o„Penquin updatu,“ kterým je v pořadí již čtvrtý update Google algoritmu bojujícím proti spam linkbuildingu, tedy tvorbě zpětných odkazů na obecná nebo vysoce konkurenční slova s cílem dosažení lepších pozic ve vyhledávání.
Klíčové faktory, které z této studie SEO faktorů vyplývají, jsou:
1. Domény s klíčovými slovy a klíčová slova v textech zpětných odkazů již nejsou relevantní
Dle studie Search Metrics má tento faktor pro Google klesající tendenci. Dle našich zkušeností v České republice tato tendence pro Google platí, ovšem u Seznamu má tento faktor stále váhu a to jak v doméně, tak ve zpětném odkazu. Klíčovému slovu uvnitř odkazu se říká anchor. Tento text v odkazu musí odpovídat obsahu stránky, na který je směřován. Může vést na jinou stránku pryč i na stránku uvnitř současného webu.
2. Pomůže Vám silná značka – brand
Pro weby se silnou značkou platí jiné hodnocení než pro ty ostatní. Posilování značky a budování PR se stává nezbytností i pro online prostředí. Google začíná dávat i proto větší sílu odkazům, které mají textu značku jako Just Media a hodnotí je pozitivně. Naopak u webů, které jsou stavěné cíleně pro SEO, i když jdou z nich odkazy přímo s klíčovými slovy, můžeme zaznamet hodnocení negativní.
3. Podpora sociálních sítí stále pomáhá ke zvýšení ranků
Nutnost práce se sociálními sítěmi si dnes uvědomuje už většina firem. Pro SEO je nezbytná opravdová aktivita a reakce z těchto sociálních sítí, tj. plus ones (jedničky z Google +), likes, shares (sdílení) nebo komentáře z Facebooku či tweety z Twitteru. Vliv sociálních sítí je v České republice mnohem vyšší pro Google.cz než pro Seznam.cz. V České republice je nejsilnější sítí Facebook, ve Spojených státech se ale začátkem roku 2016 očekává, že jedničkou se stane Google +.
Kvalitní obsah je dalším důležitým zdrojem pro dobré hodnocení vyhledávačů. Porovnáme-li dobře hodnocené stránky s těmi horšími, ty lépe hodnocené mají zpravidla více dobře cíleného a unikátního textu a lépe zapojují současná dostupná média. Mezi faktory ovlivňující obsah patří například počet interních odkazů, délka HTML kódu, počet slov, klíčová slova v externích a interních odkazech nebo počet obrázků či blok AdSense od Googlu. Například vliv klíčového slova v H1 má dle této studie dokonce zápornou hodnotu:
5. Počet zpětných odkazů zůstává velmi důležitý, důležitá je ale jejich kvalita
Zde se v posledních letech mnoho nezměnilo. Stále platí čím více odkazů, tím lepší hodnocení, pro český Seznam ještě více než pro Google. Velký důraz je ale stále více kladen na kvalitu, kterou definuje čím dál více faktorů (klíčové slovo a počet slov v odkazu, odkud a kam vede – a to nejen v rámci webů, ale i lokalitou, zda se stále pohybujeme ve stejné zemi, jaký PageRank má odkazující stránka atd.) Faktory ve studii znázorňuje následující graf:
6. Technické SEO parametry jsou základem
On-page faktory byly vždy nedílnou součástí SEO, bez které se těžko pracovalo. Tento trend nadále pokračuje a pokračovat bude. Platí ovšem, že při splnění kritérií nezískáte pozitivní hodnocení pro svůj web, ale naopak při jejich nesplnění budete negativně postiženi.
Pro získání nejlepšího hodnocení Vašeho webu je nutná kombinace všech faktorů. Pochopitelně je nutné celou optimalizaci webu přizpůsobit i danému oboru, cílové skupině a celé marketingové strategii.
Zdroj: Search Engine Land , Infografika