Trendy online marketingu pro rok 2015

Autor: Lenka Kaclová | 05.01.2015 11:57

Na co se zaměřit v letošním roce, co rozhodně nesmíte opomenout ve svých strategiích pro rok 2015 a to nejen v sociálních sítích?

Všechny disciplíny se propojují a jedna bez druhé již nebude plně fungovat. Co nevynechat?

 Trendy v online marketingu pro rok 2015

Jak to vidíme my v novém roce? Co byste měli sledovat?

Leden přináší každoročně řadu předpovědí, co nový rok přinese. Společnosti revidují své marketingové strategie a my se rozhodli pro Vás připravit přehled těch nejdůležitějších směrů, které ovlivní volbu a užití nástrojů online marketingu.

cloth-569222-1280

Mobilní verze na první místo

Asi nejdůležitější vnímáme mobilní marketing. Ať už jste jeho zastánci nebo ne, Vaše online aktivity musíte skloubit s mobilní verzí. Vyhledávání, sociální sítě nebo aplikace mají stále vyšší počet uživatelů a např. platformy jako Instagram nebo Vine fungují nejlépe právě přes mobily.

Základem by pro Vás měl být plně responzivní web, mobilní reklama a oddělená strategie pro content marketing a sociální sítě v mobilech. Jejich uživatelé se chovají a reagují rozdílně a měli by být samostatně sledováni.

Relevantní a kvalitní obsah

Zlaté pravidlo kvalita nad kvantitu platí dnes napříč celým marketingem. Všechny sociální sítě a jejich updaty v algoritmech mají jedno společné a to relevantní obsah. Nabídnout svým fanouškům pouze ta sdělení, která je zajímají. Správné informace, na správném místě, pro správné uživatele a samozřejmě ve správný čas. Primárně sociálně sítě jsou přehlcovány všemožnými informacemi a spamem, což řeší jednotlivé platformy za pomocí algoritmu zaměřeného na relevanci.

S kvalitním obsahem souvisejí opravdu všechny disciplíny a to nejen online marketingu. S rostoucími zásahy sociálních sítí i vyhledávání v neprospěch společností (ať už z pohledu vizibility či propagace), se firmy vracejí k nástrojům, které mohou ovládat, jako je například email marketing. Zde ale nastoupí nutnost velké kreativity, důkladné strategie, budování kvalitního vztahu se zákazníky pomocí dalších kanálů, aby kampaň byla úspěšná. Situace nabídka a následný okamžitý prodej je spíše už minulostí email marketingu. Stále více uživatelů tento formát nabídek k akční koupi ignoruje a je potřeba tento nástroj zcela nově uchopit.

Sociální sítě

I přes stálou nedůvěru ze strany společností v jejich efekt by firmy v letošním roce měli sociální sítě vážně začlenit do svých marketingových aktivit. Facebook umožňuje svým administrátorům, aby přiřadili call-to-action prvky na své stránky, Twitter s Google+ taktéž nedávno prováděl několik testů. Sociální sítě jsou silné PR médium i prodejní kanál, které letos už vynechat nelze.

Není žádným překvapením, že se oblast sociálních sítí vyvíjí enormně rychle. Je důležité sledovat rostoucí trend a sílu nových platforem. Zda u nás některá vyhraje boj o své příznivce se ukáže až v následujících měsících a možná i letech.

Pokud se chce společnost zaměřit na sociální sítě, měla by si k tomu vyhradit adekvátní rozpočet. Uvědomit si musí, že i dny, kdy jste mohli nekonečně sponzorovat ten samý obsah, už jsou nenávratně pryč. Od ledna 2015 například Facebook bude znevýhodňovat inzerenty, kteří promují tentýž obsah. Ten bude mít podle nového algoritmu nižší dosah. To nás dostává zpátky ke správnému sdělení ve správný čas těm správným uživatelům. A nejen Facebook stále mění pravidla. To dělá inzerci mnohem složitější. Navíc Facebook se stává na reklamě závislý a proto se očekává, že jeho reklama brzy zdraží.

Co ostatní sociální sítě u nás

Google+ zřejmě neodstartuje ani letos žádný masivní start, nejsme zatím země nadšených bloggerů , kteří spíše ocení kvality této sociální sítě, ale Google+ to určitě v ničem neohrozí. Google je a nejspíš i zůstane využívaný spíše pro účely optimalizace pro vyhledávače a lepší výsledky vyhledávání.

Inzerce na Twitteru pro firmy získá na popularitě. Čím složitější a dražší bude naše hlavní sociální síť Facebook, tím více budou všichni hledat alternativy a jiné způsoby oslovení svých cílových skupin. Twitter je u nás stále pro mnoho lidí velkou otázkou a nevyužívanou příležitostí. Podle mnohých testů lze vysledovat, že díky inzerci na Twitteru můžete dosáhnout mnohem vyššího ROI v porovnání s Facebookem. Doporučujeme tedy možnosti inzerce a komunikaci na Twitteru sledovat, jaké v letošním roce nabídne možnosti i pro Českou republiku.

Twitter má ještě jeden velmi důležitý kanál, který je dlouho očekávaný a uživateli žádaný a to je jeho indexace u Googlu a tedy využití pro SEO. V zahraničí  se již nějakou dobu objevují zvěsti o stále lepší indexaci jednotlivých tweetů a lepším umístěním ve výsledcích vyhledávání. I proto společnost věnuje svou pozornost ve vývoji i tímto směrem. Věříme, že i u nás bychom více využili tyto možnosti, očekáváme je ovšem spíše až v následujících letech.

Pokud si zakládáte na vizuální podobě marketingu, nesmíte vynechat Instagram. Díky nedávnému oznámení o pokoření hranice 300 miliónů uživatelů a podpoře ze strany Facebooku se očekává další masivní růst a pozice hlavní sociální sítě pro Vaše obrázky.  Žádná značka z žádného oboru by neměla podceňovat tuto sociální síť.

Další platformou, která ještě nebyla zmíněna je LinkedIn. Společnosti, jejich partneři a celá profesní komunita je dobou tlačena k této sociální síti, ať už s aktivním využitím či nikoliv. Pokud ale poskytujete služby, které jsou pro tyto uživatele potřebné, jste přímo u zdroje.

Na co nezapomenout

Krátká videa s nutnou dávkou kreativity vloni i letos získají na důležitosti pro zvýšení vizibility značky a rychlé sdělení svému publiku. Na druhou stranu se společnosti musí naučit své publikum i poslouchat. Nejlépe názory a potřeby svých zákazníků a konkurence zjistíte právě prostřednictvím sociálních sítí.

Důležité je si uvědomit, že hranice mezi SEO, sociálními sítěmi a content marketingem prakticky vymizí. Všechny disciplíny se propojují a jedna bez druhé již nebude správně fungovat.

Jaká oblast a bližší informace k ní by Vás blíže zajímaly? Dejte nám vědět.

Autor

lenka-kaclova Lenka Kaclová

Jednatelka společnosti Just Media s.r.o., vášnivý workoholik, autorka a máma. Fascinuje jí svět sociálních sítí, budování značky, marketingové strategie a business coachingu. Připravuje řadu projektů nejen v rámci České republiky. Pomáhá růst živnostníkům i nadnárodním korporacím.

Výkonnostní internetový marketing

Výkonnostní marketing se zaměřuje na výkon, kterým chápeme konkrétní měřitelnou aktivitu v podobě splnění cíle kampaně uživatelem na Vašem webu.

Branding, rozvoj značky

Vytváříme pozitivní mediální obraz o značce, společnosti a její nabídce, posilujeme důvěryhodnost a zdůrazňujeme odlišnost klienta od ostatních. 

Tvorba webů a eshopů

Webdesign, tvorba nových webových stránek, microsite, vše splňující moderní požadavky. Postavte si web, co Vám bude vydělávat.

Sociální sítě a reklamní formáty

Strategie marketingu se dnes neobejde bez sociálních sítí, využijte jejich potenciálu i ve Vašem oboru.

Nákup médií

Kreativní zpracování mediaplánu v rámci všech dostupných formátů a médií s maximální efektivitou.

Reputation Management

Cílené aktivity směřující ke sledování, ochraně a ovlivňování reputace Vaší značky v rámci komunikační strategie.

Všechny služby