Twitter tipy pro mírně pokročilé

Autor: Lenka Kaclová | 04.02.2015 16:55

Využijte možností, které Twitter nabízí k efektivnější komunikaci na Twitteru.

Jak lépe vytěžit Twitter

Znáte už základy užívání Twitteru a chcete svou komunikaci na této síti posunout o další level? Jak pracovat s fanoušky?

Svět sociálních sítí se mění velice rychle. Jednu chvíli se Vám může zdát, že máte danou platformu zvládnutou a v druhou si připadat zpět jako začátečník. Rozhodli jsme se pro Vás proto připravit několik strategií pro Twitter, které můžete využít pro správu svého profilu.

twitter-tipy-mirne-pokrocili-cesky

Rady pro začátečníky na úvod

  • Vaše bio by mělo být stručné, ale výstižné.
  • Pro úsporu času používejte některou z nabízených aplikací pro časování Vašich Tweetů.
  • Pokud zveřejňujete opakovaně stejný obsah, dělejte to opatrně, ne příliš často a po sobě.
  • Své oblíbené profily si rozřazujte do seznamů (Lists) dle oboru či klíčových slov, aby Vám neunikly jejich Tweety.
  • Mějte plán a důvod, proč s Twitterem pracujete. V opačném případě se pro Vás stane jen žroutem času bez návratnosti. Měli byste vědět proč s touto sociální sítí trávíte čas, co od ní očekáváte a jak toho docílit.
  • Nezveřejňujte jen pasivně informace, aktivně komunikujte s ostatními.

Pokud máte aplikaci Twitteru staženou v mobilu, můžete mít rychlý a jednoduchý přístup k upozorněním, co se s Vaším profilem děje.  Případně si můžete nechat zasílat emailová upozornění jako:

  • Někdo Vás začne sledovat
  • Někdo Vám napíše zprávu.
  • Někdo retweetne Váš tweet.
  • Někdo označí Váš tweet jako oblíbený.
  • Někdo Vás označí ve svém tweetu.
  • Dostanete odpověď na svůj tweet.

Tuto variantu ovšem doporučujeme pouze ze začátku, kdy komunitu budujete, protože následně by Vám každý den chodili desítky a více emailových upozornění o veškerém dění na profilu a ta by se rychle stala obtěžující. Je dobré si tato upozornění od začátku roztřídit ve své poště do složek, abyste měli ihned přehled, jaký typ upozornění Vám přišel. Tím je máte případně i konkrétně archivované pro pozdější dohledání.

Možnosti tlačítka oblíbit.

oblibit

Je řada možností proč a jak tuto možnost využít:

  • Příspěvek se Vám líbí nebo se s ním ztotožňujete.
  • Pokud někdo tweetnul Váš obsah, informaci o Vás nebo retweetnul Váš příspěvek, můžete tímto způsobem poděkovat.
  • Chcete ukončit konverzaci, ale už nemáte dál co říct. Použijete tedy tlačítko oblíbit u poslední zprávy.
  • Vše co takto označíte pak lze v záložce oblíbené dohledat, můžete si tak označit tedy příspěvky, které si chcete později blíže pročíst.

Rady pro mírně pokročilé

Vysledujte ten správný poměr, jaké příspěvky zveřejňovat

Každý typ příspěvku má určitou odezvu. Měli byste mít vysledováno nejen kdo, kdy, ale i na co reaguje. Máte větší odezvu na odkazy, obrázky, videa nebo komentáře? Vytvořte si efektivní systém, který bude šitý na míru přímo pro Vaše fanoušky a rozplánujte si své příspěvky v tomto poměru.

Jakmile máte vysledované, kdy Vaše publikum nejvíce reaguje, naplánujte si příspěvky i své reakce směrem k ostatním v tento čas. Zajistíte si tak mnohem vyšší dosah a engagement od ostatních.

Tip: Využijte aplikaci Tweriod.com. Ta zanalyzuje za Vás, kdy by měli být Vaši fanoušci online.

Náš graf vypadá následovně:

 

graf-twitter-png

Zdroj: Tweriod.com, Analýza pro @justmediacz

Dbejte o ty „nejhodnotnější“ fanoušky

Existuje skvělá aplikace SocialRank, která vám pomůže jednoduše roztřídit Vaše fanoušky pomocí několika filtrů – nejhodnotnější, nejvíce reagující, nejlepší fanoušci, nejvíce sledovaní a podle abecedy. Sami si je pak můžete navíc roztřídit podle oboru, resp. zájmu, lokality a dalších parametrů.

Ze samotné aplikace pak můžete přímo těmto fanouškům tweetovat, posílat zprávy. Jako zajímavý bonus Vám SocialRank nabízí v grafech přehled počtu fanoušků a engagement. Vidíte zájem ze strany fanoušků i těch, co Vás nesledují v podobě počtu retweetů, odpovědí a @označení. To opět současně v grafech za poslední dny.

Díky SocialRank si uděláte rychlejší přehled o fanoušcích, které chcete nebo byste měli více sledovat a případně je rozřadit do příslušných seznamů.

Jednou za čas se hodí projít si seznam sledovaných profilů a případně odebrat několik již pro Vás nezajímavých, těch, kteří Vás nesledují zpátky nebo těch, kteří přestali být aktivní. Skvělý nástroj pro tuto činnost je ManageFlitter. https://manageflitter.com/

Možnosti filtru těch, co sledujete jsou následující:

follow

Pomoci Vám může i aplikace JustUnfollow s těmito možnostmi:

unfollowRozšiřte své publikum pomocí hashtagů

Hashtagy umožňují dostat Váš příspěvek ke všem uživatelům, kteří toto klíčové slovo hledají. Tweet se tak může zobrazit nejen Vašim fanouškům, ale všem, kteří hledají příspěvky k tomuto tématu. S výběrem hashtagů Vám pomůže například Hashtagify.me.

Pro úsporu času můžete využívat pokročilé vyhledávání. Po vyhledání kteréhokoliv klíčového slova k němu máte přístup v levém sloupci.

pokrocile-vyhledavani

To Vám nabídne následující možnosti, kterými můžete vyfiltrovat výsledky vyhledávání:

pokrocile-vyhledavani-detail

Skvělý tip na závěr – zkratky

Pracujte rychleji. Využijte klávesnicové zkratky k navigaci a využívání Vašeho Twitter účtu:

  

Který z těchto Twitter tipů pro Vás byl nejpřínosnější? Potřebujete poradit s něčím konkrétním? Ptejte se v komentářích nebo nás kontaktujte.

Autor

lenka-kaclova Lenka Kaclová

Jednatelka společnosti Just Media s.r.o., vášnivý workoholik, autorka a máma. Fascinuje jí svět sociálních sítí, budování značky, marketingové strategie a business coachingu. Připravuje řadu projektů nejen v rámci České republiky. Pomáhá růst živnostníkům i nadnárodním korporacím.

Výkonnostní internetový marketing

Výkonnostní marketing se zaměřuje na výkon, kterým chápeme konkrétní měřitelnou aktivitu v podobě splnění cíle kampaně uživatelem na Vašem webu.

Branding, rozvoj značky

Vytváříme pozitivní mediální obraz o značce, společnosti a její nabídce, posilujeme důvěryhodnost a zdůrazňujeme odlišnost klienta od ostatních. 

Tvorba webů a eshopů

Webdesign, tvorba nových webových stránek, microsite, vše splňující moderní požadavky. Postavte si web, co Vám bude vydělávat.

Sociální sítě a reklamní formáty

Strategie marketingu se dnes neobejde bez sociálních sítí, využijte jejich potenciálu i ve Vašem oboru.

Nákup médií

Kreativní zpracování mediaplánu v rámci všech dostupných formátů a médií s maximální efektivitou.

Reputation Management

Cílené aktivity směřující ke sledování, ochraně a ovlivňování reputace Vaší značky v rámci komunikační strategie.

Všechny služby