11 rad, jak dosáhnout úspěchu na síti Pinterest

Autor: Lenka Kaclová | 06.01.2014 07:45

Ještě ne tak známá sociální síť má obrovský nevyužitý potenciál, přidejte se i Vy a připínejte!

Pinterest – virtuální nástěnka i sociální síť

Od prosince 2013 je Pinterest v češtině, nic Vám tedy nebrání začít. 

Jaký je Váš cíl v rámci této sociální sítě? Potřebujete více fanoušků (followers), větší návštěvnost Vašeho webu/eshopu/blogu nebo chcete cílít na konkrétní konverze, například prodej zboží? Svou Pinterest strategii a aktivity upravte na míru tomuto cíli.

pinterest-pinning3vodafinal

Technické rady

1.  Ověřte svou webovou stránku. Dbejte na to, aby každá Vaše nástěnka měla kategorii, aby se Vaše příspěvky zobrazovaly u jednotlivých kategorií při vyhledávání. Tu vyplňujete při zakládání nástěnky.

2.  Zpropagujte Váši Pinterest stránku. Odkaz na Váš Pinterest můžete jednoduše přidat na Váš web, do ostatních sociálních sítí, emailu, propagačních materiálů, vše v závislosti na tom, v čem podnikáte.

3.  Používejte Rich Pins, metadata, která se zobrazují u příspěvků. Ty můžete použít u článků, produktů, receptů nebo filmů. Pokud bude někdo z webu publikovat Váš článek, bude automaticky příspěvek předvyplněný. Bez těchto metadat by si uživatel musel informace vyplnit sám.

Jak připínat příspěvky?

4.  Přidávejte Piny (připínejte příspěvky) pravidelně. Svým fanouškům potřebujete nabídnout zajímavý obsah dostačující k tomu, aby získali potřebné informace nebo inspiraci. Ideální je přidávat kolem 15 příspěvků denně, abyste je na druhou stranu nezahltili příliš jen Vaším obsahem a naopak se nestali pro ně obtěžující. Jednotlivé příspěvky přidávejte v průběhu dne, ne najednou. Zajistíte tím, že fanoušci uvidí Vaše piny.

5.  Jednotlivým pinům dávejte přesné popisky, využívejte klíčová slova.

6.  Buďte aktuální. Pokud připínáte ke své nástěnce Pin jiného uživatele, pokud to téma nástěnky vyžaduje, dbejte na to, aby byla informace Pinu aktuální. Pokud se opakovaně uživatel dostane ke staré informaci, ztratí o Vás zájem.

7.  Píšete blog, publikujete články nebo chcete prodat produkt? Připněte poutavý obrázek, vložte k němu text (například, že dané zboží je se zajímavou slevou) a odkaz na Váš obsah. Váš Pin tak bude k dispozici ostatním. Pin by měl lákat k prokliknutí pro další informace o tom, co nabízíte. Využívejte call-to-action prvky v obrázcích, textu i popisu příspěvku.

8.  Sledujte statistiky svého profilu, zjistěte, kdy má smysl nejvíce své Piny sdílet. Obecně se doporučuje odpoledne mezi 2. A 4. Hodinou a večer od 8 do 11 hodin. 

Zvyšte počet fanoušků

9.  Zboží, které vystavujete na Pinterestu můžete označit značkou, resp. logem, Pinterest v eshopech i obchodech, abyste vytvořili povědomí o svém účtu či podpořili probíhající kampaň.

10. Skupinové nástěnky ideálně sdílené s nejoblíbenějšími a nejvlivnějšími osobami a profily umožní zvýšit povědomí o značce i zvýšit počet Vašich fanoušků.

11. Fanoušky získáte i v soutěžích, které pořádáte. Můžete si dát přidání si Vás do fanoušků, dát jako jedno z kritérií, jak se zúčastnit.
Určité informace, zboží, cokoliv co chcete zpropagovat, dejte exluzivně na Pinterest. Tuto informaci šiřte na všech dostupných kanálech, které využíváte. Vaši zákazníci tak půjdou za Vámi. Máte sezónní zboží/služby, přizpůsobte nástěnky jednotlivým obdobím a svátkům.

Při vytváření obsahu buďte jednoznačně osobní. Připínejte věci, které zajímají Vás. Nástěnky se nemusí týkat jen produktů, služeb a společnosti. Se zaměstnanci doplňujte i zájmové témata, například místa, která se vám líbí a která chcete navštívit. Dovolte ostatním přispívat na Vaši nástěnku. Užijte si to. Pinterest bude tak návykový!

Potřebujete pomoc? Kontaktujte nás.

Autor

lenka-kaclova Lenka Kaclová

Jednatelka společnosti Just Media s.r.o., vášnivý workoholik, autorka a máma. Fascinuje jí svět sociálních sítí, budování značky, marketingové strategie a business coachingu. Připravuje řadu projektů nejen v rámci České republiky. Pomáhá růst živnostníkům i nadnárodním korporacím.

Výkonnostní internetový marketing

Výkonnostní marketing se zaměřuje na výkon, kterým chápeme konkrétní měřitelnou aktivitu v podobě splnění cíle kampaně uživatelem na Vašem webu.

Branding, rozvoj značky

Vytváříme pozitivní mediální obraz o značce, společnosti a její nabídce, posilujeme důvěryhodnost a zdůrazňujeme odlišnost klienta od ostatních. 

Tvorba webů a eshopů

Webdesign, tvorba nových webových stránek, microsite, vše splňující moderní požadavky. Postavte si web, co Vám bude vydělávat.

Sociální sítě a reklamní formáty

Strategie marketingu se dnes neobejde bez sociálních sítí, využijte jejich potenciálu i ve Vašem oboru.

Nákup médií

Kreativní zpracování mediaplánu v rámci všech dostupných formátů a médií s maximální efektivitou.

Reputation Management

Cílené aktivity směřující ke sledování, ochraně a ovlivňování reputace Vaší značky v rámci komunikační strategie.

Všechny služby