Co přináší nová funkce? Jak tato aktualizace ovlivní Snapchat?
Konec click-baitingu na Facebooku
Facebook tento týden oznámil další novinky týkající se News Feedu, které by měly uživatelům více pomoci najít příspěvky, které jsou pro ně relevantní a zajímavé.
Klasické odkazy budou na Facebooku zvýhodněny
Facebook zakročil proti tzv. Click-baitingu, které díky neúplným informacím lákají na kliknutí
Facebook oznámil spuštění dalších dvou změn ovlivňující newsfeed a zahájil boj proti click-baitingu (lákání k prokliku). Pod tímto pojmem si můžeme představit například fotografii s linkem u call-to-action v příspěvku. Tento link je často i zkrácen některým ze zkracovačů, takže uživatel zjistí, kam se proklikl až po navštívení stránky. Tento způsob byl proto s oblibou využíván pro obchodní účely i spamy.
Facebook chce oddělit kvalitní obsah, který využívá podobný formát příspěvku, pomocí bounce rate, díky kterému změří, jak dlouho jste z Facebooku pryč. Vrátíte-li se okamžitě zpátky, je to pro Facebook signál, že se jedná o spam a příspěvku zhorší umístění.
Facebook dále uvedl, že 80% uživatelů upřednostňuje klasický odkaz s náhledem, nadpisem a perexem, který definuje, kam se uživatel proklikne a co na stránce nalezne. Bude proto více zvýhodňovat právě tento formát před linky, které jsou součástí statutu nebo obrázku.
Druhou novinkou je sledování kliků v poměru k Like, komentářům a sdílení. V případě click-baitingu má příspěvek zpravidla obrovskou proklikovost k minimálnímu zásahu v podobě komentářů či Like. Takové příspěvky budou vyhodnoceny jako spamové.
Změny se dotknou všech stránek. V tomto boji proti click-baitingu Facebook bude upřednosťnovat základní formát prolinku. I přes větší dosah příspěvků s obrázky a případným linkem v popisu příspěvku, by měli správci stránek přehodnotit svou strategii. Ti, co tento způsob skutečně zneužívali, pocítí následující měsíce pokles zobrazení jejich příspěvků v newfeedu. Facebook zvolil pozvolnou strategii, aby správně vyhodnotil, které příspěvky uživatelé vidět chtějí a které ne.
Zdroj a fotografie z Facebooku: FB.com