Tipy, jak uspět na instagramu

Autor: Lenka Kaclová | 22.01.2015 12:30

Tipy, jak využít Instagram, na co si dát pozor a jaké aplikace Vám pomohou k úspěšným kampaním.

9 tipů pro úspěšný Instagram 

Naše doporučení na co si dát pozor a co využívat

do-textu  Začněte tím základním. Přesně definujte svůj cíl. Co chcete od Instagramu získat a jaké porfolio fotografií byste rádi vytvořili.

Při vytváření profilu si zvolte stejné přihlašovací jméno, jaké máte na ostatních sociálních sítích, pokud je to samozřejmě možné, aby Vás Vaši fanoušci jednoduše našli. Využijte vhodná klíčová slova ve Vašem profilu pro snadné vyhledávání.

Doporučujeme vždy vytvořit jednoznačnou rozpoznatelnou úvodní fotografii pro všechny Vaše sociální sítě. Když na Vás uživatel v příspěvcích narazí, bude jednoznačně vědět, že se jedná o Váš příspěvek, i když ho jen okem přeletí. 

Dejte si záležet a pracujte správně s hashtagy. Bez správně zvolené strategie to na Instagramu nezvládnete. Můžete použít až 30 hashtagů v jednom příspěvku. Nezapomínejte je využívat i ve Vašich komentářích. Rozhodně je nevyužívejte náhodně, nebojte se klidně vytvořit vlastní styl či slovní spojení. Bude Vás tak jednodušší dohledat.

Doporučujeme používat zkracovač Bit.ly, abyste lépe mohli vyhodnotit a ovlivňovat návštěvnost svého profilu a příspěvků. Můžete díky správné strategii na Instagramu dramaticky posílit i ostatní nástroje Vaší marketingové strategie.

Využívejte barevné a výrazné call-to-action prvky. Díky těmto prvkům ve skutečnosti Vašemu publiku říkáte, co má dělat, resp. co od něj následně očekáváte. Dáváte mu na výběr, jaký další krok má udělat . Call-to-action prvek by měl být v každém příspěvku. Cílem není nátlak, pouze informace o možnosti. Pokud Vás lidé chtějí kontaktovat, měli by vidět, jak.

V čem tkví to hlavní kouzlo? Jako u všech sociálních sítí. Ve vztazích. Definujte své publikum, svého ideálního klienta a vytvořte pro něj pouto, se kterým se identifikuje a proč se k Vám bude vracet. Vaše strategie by měla být cestou i pro Vašeho fanouška.

Chvalte a děkujte. Dvakrát klikněte na příspěvek, abyste ho olajkovali. Označte lidi na svých fotografiích. Vyhledejte osoby, společnosti jejich hashtagy z oboru, ve kterém se pohybujete. Propojte se s nimi, komentujte, sdílejte a opět – používejte hashtagy.

Slyšeli jste pojem geotaggování? Jednoduše přidáte k Vašim fotografiím lokaci, geoznačku pomocí GPS Vašeho telefonu nebo tabletu. To pomáhá uživatelům Vás najít, pokud využíváte skutečné místo.

Pár rad na závěr

Zajímavá videa vytvoříte pomocí aplikace Flipagram.
K úpravě fotografií Vám pomůže Canva.
Ke sdílení příspěvků ostatních doporučujeme aplikaci Photo Repost.
Ukládejte své hashtagy do Evernote. Díky této aplikaci k nim budete mít přístup ze všech přístrojů. Vytvoříte si tak skupiny hashtagů podle témat a jednodušeji se Vám s nimi bude pracovat.

Máte otázky? Ptejte se v komentářích nebo nám napište

Autor

lenka-kaclova Lenka Kaclová

Jednatelka společnosti Just Media s.r.o., vášnivý workoholik, autorka a máma. Fascinuje jí svět sociálních sítí, budování značky, marketingové strategie a business coachingu. Připravuje řadu projektů nejen v rámci České republiky. Pomáhá růst živnostníkům i nadnárodním korporacím.

Výkonnostní internetový marketing

Výkonnostní marketing se zaměřuje na výkon, kterým chápeme konkrétní měřitelnou aktivitu v podobě splnění cíle kampaně uživatelem na Vašem webu.

Branding, rozvoj značky

Vytváříme pozitivní mediální obraz o značce, společnosti a její nabídce, posilujeme důvěryhodnost a zdůrazňujeme odlišnost klienta od ostatních. 

Tvorba webů a eshopů

Webdesign, tvorba nových webových stránek, microsite, vše splňující moderní požadavky. Postavte si web, co Vám bude vydělávat.

Sociální sítě a reklamní formáty

Strategie marketingu se dnes neobejde bez sociálních sítí, využijte jejich potenciálu i ve Vašem oboru.

Nákup médií

Kreativní zpracování mediaplánu v rámci všech dostupných formátů a médií s maximální efektivitou.

Reputation Management

Cílené aktivity směřující ke sledování, ochraně a ovlivňování reputace Vaší značky v rámci komunikační strategie.

Všechny služby