Instagram jako firemní marketingový nástroj

Autor: Lenka Kaclová | 11.03.2015 10:07

Chtěli byste využít Instagram pro podporu Vaší značky, služby či produktu? Připravili jsme pro Vás přehled toho hlavního s čím začít.

Budování značky na Instagramu 

Praktické tipy ke zviditelnění, většímu dosahu Vaších příspěvků a růstu popularity Vaší značky.

 

Instagram se stále více stává důležitým nástrojem budování značky v řadě nejrůznějších oborů. Tato mobilní sociální síť rapidně narůstá na oblíbenosti a společnosti proto začínají věnovat Instagramu stále větší pozornost. Níže naleznete 10 tipů, jak můžete začít i Vy.

instagram-pro-firmy-s-logem

  • Veřejný profil

Je-li Váš profil firemní a chcete ho využít jako podporu komunikace a budování značky, musí být veřejný. Doporučujeme ve svém nastavení tuto variantu tedy povolit.

  • Využijte maximálně prostoru svého životopisu

Váš popis je jedním z nejdůležitějších prvků Vašeho Instagramu. Použijte stejný obrázek, který používáte napříč svými profily, aby Vás mohli fanoušci a uživatelé, kteří Vás právě vyhledávají snadno naleznout. Pokud Vám to Instagram dovolí, i zde použijte stejné uživatelské jméno, jaké používáte na ostatních profilech sociálních sítí. Zvažte odkaz, který k popisku vložíte. Instagram povoluje pouze jeden aktivní odkaz, ale můžete ho kdykoliv libovolně měnit. Proto ať už je to Vaše firemní stránka nebo odkaz na promoakci, slevu, soutěž, měli byste vědět, proč právě tento odkaz a jak s ním budete v příspěvcích a komunikaci nakládat.

  • Nezapomínejte používat chytře #hashtagy

Jsou tím nejjednodušším způsobem, jak se dostat k širokému okruhu uživatelů. Každý hashtag tak zasahujete svou konkrétní cílovou skupinu, volíte-li tedy ty správné hashtagy. Buďte konkrétní, relevantní, použijte jich dle potřeby. Ovšem i zde platí všeho s mírou. Mít 20 hashtagů v jednom příspěvku už přece jen spíš uživatele od čtení či interakce odradí.

  • Vaše příspěvky by měly být pestré

Ukažte své zákulisí, zaměstnance, fanoušky, fotky z aktuálních událostí kolem Vás, konferencí a veletrhů, fotky Vašich zákazníků ve spojení s Vaší společností nebo s produktem. Čistě reklama s Vašimi službami a produkty nebude fungovat. Reagujte i na aktuální události, sdílejte příspěvky ostatních, zaujměte něčím netradičním.

  • Důraz na fanouška

Pokud si kdokoliv v dnešní uspěchané době najde čas reagovat na Váš příspěvek, měla by být Vaše reakce adekvátní. Poděkujte za komentář, odpovězte na dotazy a pokuste se vzbudit další konverzaci.

Začal-li Vás sledovat fanoušek nebo reagoval uživatel, u kterého víte z jeho profilu nebo reakce z jeho příspěvku, že se zajímá o Váš obor/produkt/službu, zvažte, zda ho nesledovat taktéž. Jeho příspěvky a zájem o něj by mohli vytvořit jeho bližší vazbu k Vaší značce a společnosti.

V případě, že naleznete fotografii svých fanoušků s Vaším produktem nebo využívající Vaše služby, poproste je o možnost využití této fotografie a použijte je dál. Sdílíte-li pak tuto fotografii na dalších sociálních sítích, je dobré autorovi poděkovat odkazem, aby neustále viděl projevenou vděčnost, poděkování a Váš zájem o jeho osobu.

  • Představte svůj firemní příběh. 

Buďte originální a kreativní. Pokuste se zapátrat v minulosti a vytvořit zajímavou formu představení příběhu Vaší značky.

  • Pracujte s ostatními značkami. 

Nemusíte pracovat s konkurencí, ale oslovte například své dodavatele, klienty a partnery. Podporujte se navzájem. Propojte lidi za těmito značkami a můžete růst společně.

  • Sdílejte své příspěvky i na Facebooku. 

Další možností, jak více podpořit svůj profil na Instagramu skrze Facebook, je vytvořit na svém profilu záložku Instagram přímo v hlavním MENU. Pod ní by se pak zobrazovali všechny Vámi publikované příspěvky.

 

Instagram je dnes také firemní marketingový nástroj. V praxi máte asi jen 3 sekundy na to, abyste zaujali uživatele této sítě při prohlížení obrázků na zdi. Přemýšlejte tedy, co by mělo na zveřejněné fotografii být a proč by se uživatel měl u fotografie zastavit a přečíst si o ní víc. Co byste chtěli, aby se dozvěděl/udělal?

Snažíte se prosadit na této sociální síti? Daří se Vám to? S čím bojujete? Vaše postřehy a dotazy pište do komentářů níže, rádi se dozvíme více od českých uživatelů.


Autor

lenka-kaclova Lenka Kaclová

Jednatelka společnosti Just Media s.r.o., vášnivý workoholik, autorka a máma. Fascinuje jí svět sociálních sítí, budování značky, marketingové strategie a business coachingu. Připravuje řadu projektů nejen v rámci České republiky. Pomáhá růst živnostníkům i nadnárodním korporacím.

Výkonnostní internetový marketing

Výkonnostní marketing se zaměřuje na výkon, kterým chápeme konkrétní měřitelnou aktivitu v podobě splnění cíle kampaně uživatelem na Vašem webu.

Branding, rozvoj značky

Vytváříme pozitivní mediální obraz o značce, společnosti a její nabídce, posilujeme důvěryhodnost a zdůrazňujeme odlišnost klienta od ostatních. 

Tvorba webů a eshopů

Webdesign, tvorba nových webových stránek, microsite, vše splňující moderní požadavky. Postavte si web, co Vám bude vydělávat.

Sociální sítě a reklamní formáty

Strategie marketingu se dnes neobejde bez sociálních sítí, využijte jejich potenciálu i ve Vašem oboru.

Nákup médií

Kreativní zpracování mediaplánu v rámci všech dostupných formátů a médií s maximální efektivitou.

Reputation Management

Cílené aktivity směřující ke sledování, ochraně a ovlivňování reputace Vaší značky v rámci komunikační strategie.

Všechny služby