Dočkali jsme se Google Social Ads

Autor: Lenka Kaclová | 13.12.2013 09:44

Google Plus bude reklamy vytvářet, poběží ale jako Adwords, napříč celou reklamní sítí Google

Sociální reklama už i na Googlu

Na Google Plus se budou reklamy vytvářet, poběží ale jako Adwords, napříč celou reklamní sítí Google.

Google 9.12.2013 oznámil, že pro firmy, které aktivně používají Google+, bude brzy připravená možnost použití jejich příspěvků do reklamy napříč celou Google sítí. Google je pojmenoval „+Post.“ Začít používat je můžete již za měsíc. Google+ reklama se nebude zobrazovat na síti Google+ jako je tomu u ostatních sociálních sítí, ale napříč sítí. Pro představu se jedná o více než 2 milióny stránek v rámci této reklamní sítě. V principu svůj příspěvek budete moci používat jako Adwords.

google-social-ads

Pro koho je +Post a proč je Google uvedl

Tato funkce zatím ale nebude dostupná pro každého. V současné chvíli se reklama testuje s vybranými společnostmi Toyota USA, Ritz Crackers a Cadbury UK a podle Erana Arkina, produktového manažera ze společnosti Google, tyto sociální reklamy zvyšují CTR (click-through rate), na konkrétní čísla a detaily si ovšem budeme muset počkat. Navíc je možné, že nyní prezentovaná podoba se po tomto testování a ladění chyb ještě o něco změní.

Navzdory této novince, zůstává Google+ bez reklam. Tímto tahem ovšem určitě přiláká tato síť řadu inzerentů, marketéru, ale především těch velkých hráčů. Již nyní podle eMarketer Google dosahuje příjmy 3,1 miliard dolarů z display reklamy oproti Facebooku s jeho 2,8 miliard dolarů. Tím se tento gigant vydává do boje zejména s Facebookem, který má sice značně více uživatelů, ale Google má přece „celý“ zbytek webu.

Jak to bude fungovat

Po zveřejnění +Post v reklamní síti Google, budou příspěvky stále vypadat jako „skutečné“ příspěvky z Google+. Důvod je jednoduchý. Nový reklamní formát, dá-li se to tak nazvat, bude interaktivní. Pokud na příspěvek najedete myší, po pár sekundách na něj můžete reagovat jako běžně v sociální síti. Můžete jej okomentovat, přihlásit se k Hangout a další běžné Google+ věci. Navíc bude možné reklamy dobře cíli a uvidí je tak správná cílová skupina.

V každém případě se očekává vzrůst sociální sítě Google+, co do počtu uživatelů, tak jejich aktivity.

Zdroj: Mashable.com, Allthingsd.comWearesocialmedia.gr

 

 

Autor

lenka-kaclova Lenka Kaclová

Jednatelka společnosti Just Media s.r.o., vášnivý workoholik, autorka a máma. Fascinuje jí svět sociálních sítí, budování značky, marketingové strategie a business coachingu. Připravuje řadu projektů nejen v rámci České republiky. Pomáhá růst živnostníkům i nadnárodním korporacím.

Výkonnostní internetový marketing

Výkonnostní marketing se zaměřuje na výkon, kterým chápeme konkrétní měřitelnou aktivitu v podobě splnění cíle kampaně uživatelem na Vašem webu.

Branding, rozvoj značky

Vytváříme pozitivní mediální obraz o značce, společnosti a její nabídce, posilujeme důvěryhodnost a zdůrazňujeme odlišnost klienta od ostatních. 

Tvorba webů a eshopů

Webdesign, tvorba nových webových stránek, microsite, vše splňující moderní požadavky. Postavte si web, co Vám bude vydělávat.

Sociální sítě a reklamní formáty

Strategie marketingu se dnes neobejde bez sociálních sítí, využijte jejich potenciálu i ve Vašem oboru.

Nákup médií

Kreativní zpracování mediaplánu v rámci všech dostupných formátů a médií s maximální efektivitou.

Reputation Management

Cílené aktivity směřující ke sledování, ochraně a ovlivňování reputace Vaší značky v rámci komunikační strategie.

Všechny služby