Co přináší nová funkce? Jak tato aktualizace ovlivní Snapchat?
Dočkali jsme se Google Social Ads
Google Plus bude reklamy vytvářet, poběží ale jako Adwords, napříč celou reklamní sítí Google
Sociální reklama už i na Googlu
Na Google Plus se budou reklamy vytvářet, poběží ale jako Adwords, napříč celou reklamní sítí Google.
Google 9.12.2013 oznámil, že pro firmy, které aktivně používají Google+, bude brzy připravená možnost použití jejich příspěvků do reklamy napříč celou Google sítí. Google je pojmenoval „+Post.“ Začít používat je můžete již za měsíc. Google+ reklama se nebude zobrazovat na síti Google+ jako je tomu u ostatních sociálních sítí, ale napříč sítí. Pro představu se jedná o více než 2 milióny stránek v rámci této reklamní sítě. V principu svůj příspěvek budete moci používat jako Adwords.
Pro koho je +Post a proč je Google uvedl
Tato funkce zatím ale nebude dostupná pro každého. V současné chvíli se reklama testuje s vybranými společnostmi Toyota USA, Ritz Crackers a Cadbury UK a podle Erana Arkina, produktového manažera ze společnosti Google, tyto sociální reklamy zvyšují CTR (click-through rate), na konkrétní čísla a detaily si ovšem budeme muset počkat. Navíc je možné, že nyní prezentovaná podoba se po tomto testování a ladění chyb ještě o něco změní.
Navzdory této novince, zůstává Google+ bez reklam. Tímto tahem ovšem určitě přiláká tato síť řadu inzerentů, marketéru, ale především těch velkých hráčů. Již nyní podle eMarketer Google dosahuje příjmy 3,1 miliard dolarů z display reklamy oproti Facebooku s jeho 2,8 miliard dolarů. Tím se tento gigant vydává do boje zejména s Facebookem, který má sice značně více uživatelů, ale Google má přece „celý“ zbytek webu.
Jak to bude fungovat
Po zveřejnění +Post v reklamní síti Google, budou příspěvky stále vypadat jako „skutečné“ příspěvky z Google+. Důvod je jednoduchý. Nový reklamní formát, dá-li se to tak nazvat, bude interaktivní. Pokud na příspěvek najedete myší, po pár sekundách na něj můžete reagovat jako běžně v sociální síti. Můžete jej okomentovat, přihlásit se k Hangout a další běžné Google+ věci. Navíc bude možné reklamy dobře cíli a uvidí je tak správná cílová skupina.
V každém případě se očekává vzrůst sociální sítě Google+, co do počtu uživatelů, tak jejich aktivity.
Zdroj: Mashable.com, Allthingsd.com, Wearesocialmedia.gr