Co přináší nová funkce? Jak tato aktualizace ovlivní Snapchat?
Co byste měli vědět o Foursquare
Foursquare se blíží k hranici 50 000 profilů v České republice.
Geolokační služba s prvky sociální sítě je stále na vzestupu.
Hra nebo sociální síť?
Foursquare je geolokační služba, tzv. LBS – location based services, s prvky sociální sítě.
V tuto chvíli má profil přes 47 000 uživatelů (z toho 14 000 aktivních) a nabývá stále na popularitě, i když ne v takovém počtu jako jiné sociální sítě. V České republice stále není tato síť příliš známá. Není pouze pro restaurace nebo hotely nebo naopak poutní či historické místo. Zaznamenat svou pozici můžete kdekoliv. Firmy zde umožňují rychle najít své pobočky a začínají využívat síť pro svůj marketing.
Jak to funguje
Můžete se zde podělit o aktivity a místa, kde jste, tzv. venues. Venues jsou virtuální místa vytvořená uživateli, která se váží na reálná místa. Říká se, že na Foursquare dokážete nejvíce vytěžit to, kde se právě nacházíte. Vše funguje na bázi přihlášení se k takovému místu, tzv. check-in. Zaregistrujete se na Foursquare, navštívíte místo, kde se právě nacházíte, provedete check-in. Pokud místo neexistuje, jednoduše ho vytvoříte.
Čím si můžete zpříjemnit čas
Spolu se základní aktivitou je Foursquare doplněn o další činnosti:
- Ukládání tipů k jednotlivým místům
- Vyjádření, zda se vám místo líbilo, či nikoliv
- Uložení si místa do kategorie míst, které chcete teprve navštívit (To-do-list)
- Vytváříte vlastní seznamy míst
- Možnost sdílení přes Facebook a Twitter
- Konkrétní místa za check-in mohou nabídnout tzv. specials, nebo-li bonus. Místa, která toto nabízí, jsou označena a při vyhledávání vidíte nejbližší podnik s touto možností
- Odznaky a starostové
- Odznaky, tzv. badges dostanete za splnění úkolů týkající se aktivity na síti
- Za check-in dostáváte body, pokud se za posledních 60 dní na konkrétním místě přihlásíte nejvícekrát stáváte se starostou, tzv. mayorem
- Další body získáte za nové, za check-in na místě, co znáte, za check-in s kamarádem, první check-in v kategorii, za získání starosty
Foursquare je sociální síť připomínající hru, sledujete, kde jsou Vaši přátelé, co si o daných místech myslí, co doporučují navštívit a všichni za svou aktivitu sbíráte body. Služby LBS začínají mít své místo i v reálném životě a určitě není od věci zamyslet se, jak je využít i v marketingu.