Jak uzískat fanoušky na Facebooku

Autor: Lenka Kaclová | 03.11.2013 15:45

Dospěli jste do fáze, že byste si měli založit firemní profil na Facebooku? Jak z toho vytěžit nejvíc.

Jak si získat a udržet Facebook fanoušky aktivní

Pár rad na to, jak získat fanoušky, komunikovat s nimi a přilákat současně zákazníky…

 

Návštěvnost webových stránek, vytvoření komunity fanoušků, zvýšené prodeje, upevnění důvěryhodnosti, povědomí o značce? Toho všeho i mnohem více můžete dosáhnout, má to ale jedno velké ale. Co za to. Samozřejmě je tu otázka času a úsilí do stránky vložená. A to při vlastním budování a správy Facebookového profilu i při zadání této činnosti někomu jinému. Tady je pár tipů, jak na to.

Vaše stránka musí být zajímavá

To zní jako naprostá samozřejmost, ale divili byste se kolik je nudných profilů na Facebooku a to i mezi velkými značkami. Titulní fotka by měla rezonovat s celou koncepcí Vašeho profilu, zahrňte do ní prvky call-to-action, využívejte aplikace a budujte kvalitní obsah. Vytvořte si strategii.


Obsah bývá oříškem pro každého. Nemůžete se zavděčit všem fanouškům každou informací, kterou zveřejníte. Přesto byste se měli pokusit o co nejzajímavější a hlavně relevantní příspěvky. Měli by vždy přinést něco nového, mít přidanou hodnotu, vyvolat nějakou akci. Zahrňte do komunikace obrázky, videa, komentáře, soutěže, školení, co Vás napadne.

Pozvěte své přátelé

Každý správce stránky může pozvat své přátele, aby sledovali Vaši stránku. Těm nejbližším se může poslat přímo zpráva. Na druhou stranu i tady je důležité se držet cílové skupiny. Bez lidí, které bude Váš obsah skutečně zajímat, bude Vaše stránka stejně mrtvá. Nikdo nebude reagovat a nic se nebude dít, k čemu pak vysoké číslo fanoušků.

fb-fanousek Co naopak pomáhá, abyste nemuseli rozesílat tyto pozvánky a ostatní se necítili spamovaní, je informovat o spuštění tohoto Facebookového profilu přímo na své osobní stránce, spolu s doplňujícími informacemi a obrázkem. Tím se dostane tato informace přesně k těm, co to zajímá. Je možné to udělat i formou eventu, že se spouští tato stránka a pozvat své přátelé.

Komunikujte

Nejdůležitější a současně nejtěžší na udržení aktivního profilu je komunikace. Je to velice časově náročný úkol. Přidávejte příspěvky, komentujte, lajkujte. Můžete si vytvořit seznam zájmů na Vaše oblíbené stránky a osoby a uložit to do Vašeho přehledu. Vyfiltrujete tím příspěvky, které chcete primárně vidět.

A co dál?

  • Pořádejte soutěže – všichni je milují, Facebook je to přímo stvořený. tato aktivita zpravidla pomáhá zvyšovat počty fanoušků. 
  • Webináře – konzultace, školení, kurz, jakýkoliv live meeting prostřednictvím webu
  • V rámci svého businessu postupně budujete databázi zákazníků a kontaktů, které můžete taktéž oslovit, aby Vás vyhledali a sledovali. Udržíte tím stávající i potenciální zákazníky v kontaktu s Vámi.
  • Facebookový „like“ box na Váš web – důležité a hodně pomůže

Facebooková reklama

Bez ní to bohužel úplně nejde. Není drahá a je velice efektivní. Na Facebooku platí pravidlo, že pouhých 10–15% Vašich fanoušků uvidí Váš příspěvek. Pokud chcete oslovit větší počet, musíte za to zaplatit. Podporovat příspěvky navíc přináší nejlepší výsledky. Ty se mohou objevit na pravé straně mezi reklamnou nebo přímo mezi ostatními příspěvky na hlavní stránce. Výhodou těchto reklamních příspěvků je možnost kromě likování také sharovat a komentovat.

Jakmile si vytvoříte základnu fanoušků, tím to pro Vás ovšem nekončí. Získáváte tím současně zodpovědnost tuto komunitu nezklamat. Pár rad na závěr: k Vašim příspěvkům dávejte poutavé obrázky, tam, kde se to hodí, přidejte citaci k tématu a rozhodně dnešní čtenáři milují infografiky.

Pokud Vás zajímají další informace k Facebooku sledujte nás na našem profilu, sledujte náš web nebo nás jednoduše kontaktujte.

 

Autor

lenka-kaclova Lenka Kaclová

Jednatelka společnosti Just Media s.r.o., vášnivý workoholik, autorka a máma. Fascinuje jí svět sociálních sítí, budování značky, marketingové strategie a business coachingu. Připravuje řadu projektů nejen v rámci České republiky. Pomáhá růst živnostníkům i nadnárodním korporacím.

Výkonnostní internetový marketing

Výkonnostní marketing se zaměřuje na výkon, kterým chápeme konkrétní měřitelnou aktivitu v podobě splnění cíle kampaně uživatelem na Vašem webu.

Branding, rozvoj značky

Vytváříme pozitivní mediální obraz o značce, společnosti a její nabídce, posilujeme důvěryhodnost a zdůrazňujeme odlišnost klienta od ostatních. 

Tvorba webů a eshopů

Webdesign, tvorba nových webových stránek, microsite, vše splňující moderní požadavky. Postavte si web, co Vám bude vydělávat.

Sociální sítě a reklamní formáty

Strategie marketingu se dnes neobejde bez sociálních sítí, využijte jejich potenciálu i ve Vašem oboru.

Nákup médií

Kreativní zpracování mediaplánu v rámci všech dostupných formátů a médií s maximální efektivitou.

Reputation Management

Cílené aktivity směřující ke sledování, ochraně a ovlivňování reputace Vaší značky v rámci komunikační strategie.

Všechny služby