Facebook cílí na lepší obsah

Autor: Lenka Kaclová | 07.12.2013 09:30

Tento první prosincový týden se sociální síť Facebook opravdu činila. Oznamuje jednu změnu za druhou, a proto Vám přinášíme hlavní přehled toho nejpodstatnějšího.

Stíháte sledovat, co Vás čeká na Facebooku?

První adventní týden chrlí tato sociální síť samé novinky, víte jaké?

Správný obsah ve správný čas, to je cíl, který si Facebook dal v nadcházejícím období. Chce zlepšit relevantnost zobrazených příspěvků, zvýšit počet komentářů a sdílení obsahu a samozřejmě konkurenci.

followbutton

News Feed – jak profiltrovat v průměru 1500 denně pro každého z nás?

Tou nejzásadnější změnou bude bezpochyby upravený News Feed, tedy kanál, ve kterém vidíte novinky od přátel, uživatelů a webových stránek, které sledujete.  Podle svých čísel může mít uživatel zobrazeno v průměru 1500 možných příspěvků denně. S úpravou by se měly zobrazovat mnohem relevantnější výsledky a co je zajímavé, tak příspěvek, který obdrží komentář, se automaticky posune nahoru, tzv. Story Bumping. Netýká se to ale starých příspěvků, které zrovna někdo okomentuje. Facebook zobrazuje příspěvky podle přesného algoritmu, jedná se spíš o podporu příspěvků, které se dostali tak nížko v News Feedu, že byste se k nim už nedostali, i když je to zajímavý a komentovaný článek. Podle Marka Zuckerberga by se měl po změnách News Feed podobat digitálním novinám plných informací, fotografií, videa a hudby.

S úpravou News Feedu souvisí i větší obrázky a stejný vzhled na počítači i mobilním telefonu. Přečtete-li si článek přes link z Facebooku, měly by se Vám pod tímto originálním linkem na Facebooku zobrazit další příbuzné články k tomuto tématu. Užitečným se určitě stane možnost navolit si více Feedů s různou tématikou – zvlášť pro hudbu, fotografie nebo příspěvky.

Placená reklama posiluje, přirozených příspěvků je čím dál méně

Dalším velkým varováním této sociální sítě je snižující se dosah z neplacených příspěvků. Marketéři dostali současně doporučení zvrátit tuto tendenci placenou reklamou. Se vzrůstajícím počtem profilů a stránek spolu s frekvencí, s jakou uživatelé a společnosti přispívají, se tak údajně Facebook rozhodl opět nabídnout pouze ten obsah, co uživatele zajímá. Je tomu skutečně tak nebo se snaží jen přitlačit k vyššímu využívání placené reklamy a dosáhnout tak vyšších zisků? Kde je hranice mezi placenými příspěvky, reklamní plochou a přirozeným zveřejňováním zpráv sledovaných profilů?

Follow/Unfollow

Termíny Follow a Unfollow, Followers jsou používány napříč ostatními sociálními sítěmi od Twitteru, Pinterestu nebo Instagramu. Facebook nyní přichází rovněž se zavedením těchto termínů. Budou fungovat ale malinko odlišně a to u příspěvků.  Pomocí Follow budete moci sledovat veřejné příspěvky profilů, které nemáte v přátelích nebo nejste fanouškem a obráceně, Unfollow Vám skryje příspěvky profilů, které ano.

Vedle tlačítka „To se mi líbí“ pak vznikne další s nápisem Following, kterým může ovlivnit sledování příspěvků daného uživatele nebo stránky. Bude to platit jak pro osobní profily, tak pro firemní stránky. To, co se Vám bude tedy zobrazovat ve Vašem News Feedu, tímto ovlivňujete sami.

following-fb

Zdroj: http://techcrunch.com/…ok-unfollow/

Pomohou tyto úpravy lepšímu přehledu novinek a podpoře konverzace mezi uživateli? Změny očekáváme průběžně v nejbližších týdnech a budeme je pro Vás i nadále sledovat. Potřebujete poradit, jak nejlépe nové změny využít, neváhejte nás kdykoliv kontaktovat.

Zdroje: E15.cz, Facebook.comNewsroom.fb.com 

Autor

lenka-kaclova Lenka Kaclová

Jednatelka společnosti Just Media s.r.o., vášnivý workoholik, autorka a máma. Fascinuje jí svět sociálních sítí, budování značky, marketingové strategie a business coachingu. Připravuje řadu projektů nejen v rámci České republiky. Pomáhá růst živnostníkům i nadnárodním korporacím.

Výkonnostní internetový marketing

Výkonnostní marketing se zaměřuje na výkon, kterým chápeme konkrétní měřitelnou aktivitu v podobě splnění cíle kampaně uživatelem na Vašem webu.

Branding, rozvoj značky

Vytváříme pozitivní mediální obraz o značce, společnosti a její nabídce, posilujeme důvěryhodnost a zdůrazňujeme odlišnost klienta od ostatních. 

Tvorba webů a eshopů

Webdesign, tvorba nových webových stránek, microsite, vše splňující moderní požadavky. Postavte si web, co Vám bude vydělávat.

Sociální sítě a reklamní formáty

Strategie marketingu se dnes neobejde bez sociálních sítí, využijte jejich potenciálu i ve Vašem oboru.

Nákup médií

Kreativní zpracování mediaplánu v rámci všech dostupných formátů a médií s maximální efektivitou.

Reputation Management

Cílené aktivity směřující ke sledování, ochraně a ovlivňování reputace Vaší značky v rámci komunikační strategie.

Všechny služby