Co přináší nová funkce? Jak tato aktualizace ovlivní Snapchat?
Další novinka Facebooku - tlačítko "Uložit"
Ukládejte si obsah Facebooku a vraťte se k němu později.
Facebook má nové tlačítko „Uložit“
Co potřebujete vědět o novém prvku na Facebooku
Facebook před nedávnem představil další z řady nových prvků v podobě tlačítka Uložit (SAVE). Díky této dlouho očekávané možnosti si nyní můžete vše uložit a podívat se na tento obsah později.
Uživatelé vidí tlačítko uložit v pravém horním rohu příspěvku po rozkliknutí šedé šipky. Do budoucna se očekává, až se vyladí detaily, že tlačítko Save/uložit budev pravém dolním rohu příspěvku samostatně.
Foto: Mari Smith
Tlačítko je přístupné pouze osobním profilům, firemním stránkám zůstává nedostupné.
Co byste tedy měli vědět a jak můžete toto tlačítko využít na svých firemních stránkách?
Co všechno lze uložit?
- Příspěvky s odkazy (s náhledem i bez něj) – Nezapomeňte ovšem, že Facebook oznámil změnu algoritmu a nyní preferuje příspěvky s viditelným náhledem odkazu před těmi, kde byl náhled na odkazující webovou stránku smazán.
- Příspěvky s fotografiemi obsahující odkazy
- Příspěvky s několika odkazy
- Stránky
- Místa, eventy
- Hudba, knihy, filmy, televizní show
Prozatím nelze uložit videa, ale můžete uložit odkazit na YouTube nebo Vimeo.
Využívejte více linky ve svých příspěvcích
Dle Facebooku se Vám někdy budou uložené věci připomínat v newsfeedu na hlavní straně. To by mohlo ovlivnit více umísťování uložených i samotných příspěvků takové firemní stránky přímo na hlavní straně. Doporučujeme současně čas od času využívat call-to-action prvky vyzívající fanoušky k uložení článku.
Podobně jako možnost „Získat upozornění“ si Váš fanoušek nebo kterýkoliv uživatel nyní může stránku „Uložit.“ Je to možné přímo na firemní stránce (tlačítko je schované pod třemi tečkami v pravém dolním rohu titulní fotografie firemního profilu) nebo z příspěvku ve Vašem newsfeedu a to jak na počítačích tak v mobilech.
U příspěvků je potřeba najet kurzorem přes jméno firemní stránky a možnost uložit se objeví v dolní liště.
Vše, co si uložíte, zůstane ostatním skryto
Vaše uložené stránky, příspěvky, linky a ostatní obsah zůstávají čistě pro Vaše soukromé využití do budoucna. Ostatní se k těmto uloženým materiálům nedostanou a nevidí, co si ukládáte. To platí i pro připomínky uložených věcí ve Vašem newsfeedu.
Statistiky uložených stránek, příspěvků či linků nejsou přístupné
V tento okamžik pro administrátory a majitele profilů firemních stránek nebudou dostupné statistiky o počtu uložených stránek a jejich příspěvků. Doufejme, že Facebook tuto možnost v budoucnu zavede, aby bylo možné lépe vyhodnocovat zájem o zveřejňované informace a dosah jako takový.
Na závěr určitě doporučujeme tento nový prvek vzít v potaz a zahrnout jeho existenci do Vaší Facebookové strategie. Testujte a nezapomeňte zvýšit počet linků v příspěvcích nad samotnými obrázky, vzhledem k aktuálnímu algoritmu Facebooku určitě nebudete litovat.
Zdroje: Techcrunch.com, Marismith.com