Další novinka Facebooku - tlačítko "Uložit"

Autor: Lenka Kaclová | 05.08.2014 12:32

Ukládejte si obsah Facebooku a vraťte se k němu později.

 Facebook má nové tlačítko „Uložit“

Co potřebujete vědět o novém prvku na Facebooku

Facebook před nedávnem představil další z řady nových prvků v podobě tlačítka Uložit (SAVE). Díky této dlouho očekávané možnosti si nyní můžete vše uložit a podívat se na tento obsah později.

Uživatelé vidí tlačítko uložit v pravém horním rohu příspěvku po rozkliknutí šedé šipky. Do budoucna se očekává, až se vyladí detaily, že tlačítko Save/uložit budev pravém dolním rohu příspěvku samostatně.

fbne

Foto: Mari Smith

Tlačítko je přístupné pouze osobním profilům, firemním stránkám zůstává nedostupné.

Co byste tedy měli vědět a jak můžete toto tlačítko využít na svých firemních stránkách?

Co všechno lze uložit?

  • Příspěvky s odkazy (s náhledem i bez něj) – Nezapomeňte ovšem, že Facebook oznámil změnu algoritmu a nyní preferuje příspěvky s viditelným náhledem odkazu před těmi, kde byl náhled na odkazující webovou stránku smazán.
  • Příspěvky s fotografiemi obsahující odkazy
  • Příspěvky s několika odkazy
  • Stránky
  • Místa, eventy
  • Hudba, knihy, filmy, televizní show

Prozatím nelze uložit videa, ale můžete uložit  odkazit na YouTube nebo Vimeo.

Využívejte více linky ve svých příspěvcích

Dle Facebooku se Vám někdy budou uložené věci připomínat v newsfeedu na hlavní straně. To by mohlo ovlivnit více umísťování uložených i samotných příspěvků takové firemní stránky přímo na hlavní straně. Doporučujeme současně čas od času využívat call-to-action prvky vyzívající fanoušky k uložení článku.

Podobně jako možnost „Získat upozornění“ si Váš fanoušek nebo kterýkoliv uživatel nyní může stránku „Uložit.“ Je to možné přímo na firemní stránce (tlačítko je schované pod třemi tečkami v pravém dolním rohu titulní fotografie firemního profilu) nebo z příspěvku ve Vašem newsfeedu a to jak na počítačích tak v mobilech.

fnp

U příspěvků je potřeba najet kurzorem přes jméno firemní stránky a možnost uložit se objeví v dolní liště.

fnpr

Vše, co si uložíte, zůstane ostatním skryto

Vaše uložené stránky, příspěvky, linky a ostatní obsah zůstávají čistě pro Vaše soukromé využití do budoucna. Ostatní se k těmto uloženým materiálům nedostanou a nevidí, co si ukládáte. To platí i pro připomínky uložených věcí ve Vašem newsfeedu.

Statistiky uložených stránek, příspěvků či linků nejsou přístupné

V tento okamžik pro administrátory a majitele profilů firemních stránek nebudou dostupné statistiky o počtu uložených stránek a jejich příspěvků. Doufejme, že Facebook tuto možnost v budoucnu zavede, aby bylo možné lépe vyhodnocovat zájem o zveřejňované informace a dosah jako takový.

 

Na závěr určitě doporučujeme tento nový prvek vzít v potaz a zahrnout jeho existenci do Vaší Facebookové strategie. Testujte a nezapomeňte zvýšit počet linků v příspěvcích nad samotnými obrázky, vzhledem k aktuálnímu algoritmu Facebooku určitě nebudete litovat.

Zdroje: Techcrunch.comMarismith.com

Autor

lenka-kaclova Lenka Kaclová

Jednatelka společnosti Just Media s.r.o., vášnivý workoholik, autorka a máma. Fascinuje jí svět sociálních sítí, budování značky, marketingové strategie a business coachingu. Připravuje řadu projektů nejen v rámci České republiky. Pomáhá růst živnostníkům i nadnárodním korporacím.

Výkonnostní internetový marketing

Výkonnostní marketing se zaměřuje na výkon, kterým chápeme konkrétní měřitelnou aktivitu v podobě splnění cíle kampaně uživatelem na Vašem webu.

Branding, rozvoj značky

Vytváříme pozitivní mediální obraz o značce, společnosti a její nabídce, posilujeme důvěryhodnost a zdůrazňujeme odlišnost klienta od ostatních. 

Tvorba webů a eshopů

Webdesign, tvorba nových webových stránek, microsite, vše splňující moderní požadavky. Postavte si web, co Vám bude vydělávat.

Sociální sítě a reklamní formáty

Strategie marketingu se dnes neobejde bez sociálních sítí, využijte jejich potenciálu i ve Vašem oboru.

Nákup médií

Kreativní zpracování mediaplánu v rámci všech dostupných formátů a médií s maximální efektivitou.

Reputation Management

Cílené aktivity směřující ke sledování, ochraně a ovlivňování reputace Vaší značky v rámci komunikační strategie.

Všechny služby