Co byste měli vědět o reklamě na Twitteru

Autor: Lenka Kaclová | 16.12.2013 18:21

Jakou reklamu nabízí Twitter a jak to celé funguje?

Největší výhody Twitter reklamy?

Platíte za aktivitu, tedy až Vás uživatel začne sledovat, retweetuje, komentuje, oblíbí si tweet, proklikne odkaz

Poté, co oznámil Twitter možnost reklamy pro malé a střední firmy v UK, Irsku a Kanadě, zvedla se vlna zájmu o inzerci i v rámci této sítě.  Sociální síť Twitter nedosahuje v Česku takových rozměrů jako Facebook, přesto má svou specifickou cílovou skupinu a není radno ji podceňovat. Podle Klaboseni.cz má Twitter aktuálně necelých 183 000 uživatelů v Čechách a na Slovensku a počet uživatelů stále roste. Reklama nabízí podrobné zacílení a real-time statistiky. Jaké možnosti reklamy Twitter nabízí?

reklama-twitter

Propagace Twitter účtu

To s čím řada společností a uživatelů bojuje je vybudování komunity sledujících = followers. Zabere to hodně času a navíc nejde jen o počet, ale rovněž o vybudování dobrého povědomí o značce, komunity, která se zajímá, reaguje a komunikuje a samozřejmě potenciální zákazníky. Díky propagace Vašeho účtu můžete tento proces urychlit. Navíc sledovat Vás budou z většiny opravdu uživatelé, které Váš profil a tweety zajímají.

V levém sloupci, pod přehledem o Vašem účtu, je návrh Koho sledovat. Je možné sem vložit i sponzorovaný návrh s odkazem na Váš účet. Cena je určována za sledujícího, tedy cost per follower, CPF.  Svůj rozpočet máte stále pod kontrolou a platíte až za sledujícího uživatele Vašeho profilu.

schranka-01

Promoted = propagovaný tweet

Tweety, které chcete zpropagovat, si můžete vybrat sami nebo necháte systém, aby je sám volil na základě míry tzv. engagementu (míry reakce na příspěvek). Cena je určována následně za engagement, cost per engagement, CPE. Za reakci je pak považován komentář, retweet, označení jako oblíbené, ale i proklik ve tweetu, který je nejčastější aktivitou.

schranka-03

Nevýhoda tweetů je jejich krátká životnost. Čím více profilů uživatel sleduje a čím více tyto profily tweetují, tím rychleji mu tweety mizí v historii. Bavíme se opravdu o rychlosti v řádu několika sekund. Sponzorované tweety se tak lépe dostanou k cílové skupině, která se nezobrazí pouze těm, kteří Vás sledují, ale rovněž vybíhají všem ostatním ve vyhledávání na základě nastavení kampaně. Tato reklama je vhodná, pokud nabízíte speciální akci, novinku nebo pořádáte akci.

Sponzorované trendy

Tzv. trendy na Twitteru umožňují uživatelům sledovat, o čem se právě tweetuje na konkrétním místě. Nemusíte se v dané lokalitě nacházet, stačí změnit umístění v nastavení a trendy se zobrazí dle nastaveného místa. Tyto trendy jsou vidět nalevo od přehledu Tweetů.

Twitter postupně uvádí trendy do dalších měst a zemí. Česká republika zatím chybí, ale vzhledem k tomu, že Twitter umožňuje již češtinu jako výchozí jazyk, očekává se, že brzy přibudou i české trendy. V současné chvíle je možné je sledovat na Klaboseni.cz

Cílení sponzorování trendů je tedy primárně dle lokality. Promováním trendu můžete zasáhnout velkou skupinu uživatelů, protože se sponzorované trendy zobrazují na vrcholu seznamu trendů po celý den. I z toho důvodu je vhodné volit dobrý hashtag. 

Tím jsme se dostali k podstatnému kroku – cílení kampaně. To se dá ovlivnit přímo formulací tweetu nebo sestavováním reklamy samotné. Čím vyšší je pak engagement, tím více je tweet zobrazován.

Cílit je možné dle následujících kritérií:

  • Klíčová slova – přímo ve tweetech nebo i na uživatele, které reagovali na tweet s daným klíčovým slovem
  • Výsledky vyhledávání na základě klíčových slov
  • Zájmy – velký výběr předpřipravených zájmů přímo od Twitteru
  • Odběratele konkrétních tweetů = followers
  • Cílová skupina – uživatelé, kteří se podobají těm, kteří sledují Vás
  • Pohlaví, lokalita, přístroj

Díky podrobnému cílení můžete oslovit přesně uživatele, o které máte zájem.

Všechny své kampaně můžete v real-time módu sledovat včetně statistik, kam získáte přístup. Díky nim můžete lépe optimalizovat vaše reklamy. Reklamy umožňují nastavit si denní rozpočet nebo cenu za akci, např. proklik. Využít ji mohou velké i malé firmy

Máte s reklamou na Twitteru již zkušenosti? Jaký byl výsledek?

Autor

lenka-kaclova Lenka Kaclová

Jednatelka společnosti Just Media s.r.o., vášnivý workoholik, autorka a máma. Fascinuje jí svět sociálních sítí, budování značky, marketingové strategie a business coachingu. Připravuje řadu projektů nejen v rámci České republiky. Pomáhá růst živnostníkům i nadnárodním korporacím.

Výkonnostní internetový marketing

Výkonnostní marketing se zaměřuje na výkon, kterým chápeme konkrétní měřitelnou aktivitu v podobě splnění cíle kampaně uživatelem na Vašem webu.

Branding, rozvoj značky

Vytváříme pozitivní mediální obraz o značce, společnosti a její nabídce, posilujeme důvěryhodnost a zdůrazňujeme odlišnost klienta od ostatních. 

Tvorba webů a eshopů

Webdesign, tvorba nových webových stránek, microsite, vše splňující moderní požadavky. Postavte si web, co Vám bude vydělávat.

Sociální sítě a reklamní formáty

Strategie marketingu se dnes neobejde bez sociálních sítí, využijte jejich potenciálu i ve Vašem oboru.

Nákup médií

Kreativní zpracování mediaplánu v rámci všech dostupných formátů a médií s maximální efektivitou.

Reputation Management

Cílené aktivity směřující ke sledování, ochraně a ovlivňování reputace Vaší značky v rámci komunikační strategie.

Všechny služby