Co byste měli vědět o Foursquare

Autor: Lenka Kaclová | 01.11.2013 09:30

Foursquare se blíží k hranici 50 000 profilů v České republice.

Geolokační služba s prvky sociální sítě je stále na vzestupu.

Hra nebo sociální síť?

Foursquare je geolokační služba, tzv. LBS – location based services, s prvky sociální sítě.

V tuto chvíli má profil přes 47 000 uživatelů (z toho 14 000 aktivních) a nabývá stále na popularitě, i když ne v takovém počtu jako jiné sociální sítě. V České republice stále není tato síť příliš známá. Není pouze pro restaurace nebo hotely nebo naopak poutní či historické místo. Zaznamenat svou pozici můžete kdekoliv. Firmy zde umožňují rychle najít své pobočky a začínají využívat síť pro svůj marketing.

foursquare

Jak to funguje

Můžete se zde podělit o aktivity a místa, kde jste, tzv. venues. Venues jsou virtuální místa vytvořená uživateli, která se váží na reálná místa. Říká se, že na Foursquare dokážete nejvíce vytěžit to, kde se právě nacházíte. Vše funguje na bázi přihlášení se k takovému místu, tzv. check-in. Zaregistrujete se na Foursquare, navštívíte místo, kde se právě nacházíte, provedete check-in. Pokud místo neexistuje, jednoduše ho vytvoříte.

Čím si můžete zpříjemnit čas

Spolu se základní aktivitou je Foursquare doplněn o další činnosti:

  • Ukládání tipů k jednotlivým místům
  • Vyjádření, zda se vám místo líbilo, či nikoliv
  • Uložení si místa do kategorie míst, které chcete teprve navštívit (To-do-list)
  • Vytváříte vlastní seznamy míst
  • Možnost sdílení přes Facebook a Twitter
  • Konkrétní místa za check-in mohou nabídnout tzv. specials, nebo-li bonus. Místa, která toto nabízí, jsou označena a při vyhledávání vidíte nejbližší podnik s touto možností
  • Odznaky a starostové
  •           Odznaky, tzv. badges dostanete za splnění úkolů týkající se aktivity na síti
  •           Za check-in dostáváte body, pokud se za posledních 60 dní na konkrétním místě přihlásíte nejvícekrát stáváte se starostou, tzv. mayorem
  •           Další body získáte za nové, za check-in na místě, co znáte, za check-in s kamarádem, první check-in v kategorii, za získání starosty

Foursquare je sociální síť připomínající hru, sledujete, kde jsou Vaši přátelé, co si o daných místech myslí, co doporučují navštívit a všichni za svou aktivitu sbíráte body. Služby LBS začínají mít své místo i v reálném životě a určitě není od věci zamyslet se, jak je využít i v marketingu.

Zdroj: http://www.gosquare.cz/4sq-stats-cz/

Autor

lenka-kaclova Lenka Kaclová

Jednatelka společnosti Just Media s.r.o., vášnivý workoholik, autorka a máma. Fascinuje jí svět sociálních sítí, budování značky, marketingové strategie a business coachingu. Připravuje řadu projektů nejen v rámci České republiky. Pomáhá růst živnostníkům i nadnárodním korporacím.

Výkonnostní internetový marketing

Výkonnostní marketing se zaměřuje na výkon, kterým chápeme konkrétní měřitelnou aktivitu v podobě splnění cíle kampaně uživatelem na Vašem webu.

Branding, rozvoj značky

Vytváříme pozitivní mediální obraz o značce, společnosti a její nabídce, posilujeme důvěryhodnost a zdůrazňujeme odlišnost klienta od ostatních. 

Tvorba webů a eshopů

Webdesign, tvorba nových webových stránek, microsite, vše splňující moderní požadavky. Postavte si web, co Vám bude vydělávat.

Sociální sítě a reklamní formáty

Strategie marketingu se dnes neobejde bez sociálních sítí, využijte jejich potenciálu i ve Vašem oboru.

Nákup médií

Kreativní zpracování mediaplánu v rámci všech dostupných formátů a médií s maximální efektivitou.

Reputation Management

Cílené aktivity směřující ke sledování, ochraně a ovlivňování reputace Vaší značky v rámci komunikační strategie.

Všechny služby