7 tipů, jak zvýšit návštěvnost z Pinterestu

Autor: Lenka Kaclová | 02.02.2015 14:04

Souhrn nejdůležitějších kroků a aktivit k upoutání pozornosti a udržení zájmu Vašich fanoušků.

Úspěšný firemní profil na Pinterestu 

Využijte této sociální sítě k oslovení další cílové skupiny a získejte zájem jejich uživatelů

Máte již svůj profil, ale nejste si jistí, jak ho správně využít? Poradíme Vám, co dělat, abyste si zajistili návštěvnost i zájem ze strany uživatelů této sociální sítě.

7tipu-navstevnost-pinterest-cesky

Blogy společností i produkty z eshopů

Nezáleží na tom, zda chcete sdílet nový článek z Vašeho blogu nebo nové produkty Vašeho eshopů. Vytvořte si specifickou nástěnku čistě pro tento účel, aby ji snadněji mohli Vaši fanoušci najít.

Nástěnku pojmenujte stejně, jak je blog, služby nebo značka s produkty nazvaná na Vašich stránkách.  Správné a shodné užívání klíčových slov pak pomáhají i lepšímu zobrazování ve vyhledávačích.

Když následně chcete připnout Váš příspěvek na Pinterest:

  • Dejte do popisku shrnutí nebo úryvek z příspěvku
  • Využívejte co nejpřesnějších hashtagů k lepší dohledatelnosti příspěvku
  • Prolink do Vašeho článku nebo do stránky s produkty
  • Poutavý obrázek by měl mít klíčová slova ve svém alternativním popisku
  • Call-to-action by mělo být ideálně součástí obrázku, případně jeho popisku

Příspěvek můžete připnout do více nástěnek, pokud je to tematicky vhodné, ale nemělo by se to přehánět, aby nebyli Vaši fanoušci spamovaní stále stejným příspěvkem. Nezapomeňte na tlačítko „Pin It“ na Vašich stránkách, aby si i ostatní návštěvníci Vašeho webu nebo eshopu mohli daný obsah připnout do svých nástěnek. Naleznete ho na stránkách Pinterestu

Prohlédněte si například náš Just Media blog – Rady a tipy na Pinterestu.

Čím upoutat uživatele Pinterestu?

V první řadě samotným obrázkem. Ten musí být nejen poutavý, aby ho uživatel na zdi mezi ostatními příspěvky nepřehlédl, ale současně doplněn o informace a call-to-action prvky, aby se proklikl dál do stránek, kam odkaz směřuje. Je to jako s portálem nebo magazínem, kde se snažíte vyvolat zájem o Vaše informace nebo služby.

Nebojte se podávat informace ve formě infografik. Tento formát je na Pinterestu velmi oblíbený a často sdílený.

Zvyšte engagement

Jako správný správce sociální sítě, víte, že každá sociální síť vyžaduje zapojení se do dění a komunikaci s ostatními uživateli sítě. Čím blíže si vytvoříte vazby s ostatními, tím více budou chtít sami ocenit Vámi sdílený obsah a sami se zajímat, co je u Vás nového. Co konkrétně dělat, abyste zvýšili svůj engagement?

  • Vlastní obsah, který připínáte, by měl být originální, kvalitní a hlavně relevantní
  • Připínat byste měli pravidelně a postupně, aby online uživatel měl Vaše příspěvky stále na očích
  • Pokud Vás někdo začne sledovat, podívejte, o co se zajímá, proč by Vás mohl následovat, poznejte ho. Pokud Vás zaujme některá jeho nástěnka nebo celý profil, začněte ho sledovat také. Projevíte tak zájem i z Vaší strany.
  • Sledujte, co Vaše fanoušky zajímá, jaké vytváří nástěnky, a přizpůsobte tomu formu, jakou sdělujete své informace. Zvýšíte tím pravděpodobnost zájmu o sdílený obsah.
  • Pokládejte otázky, na které odpovídáte na svém blogu.
  • Připínejte příspěvky ostatních, přidávejte si je do oblíbených a komentujte, když se Vám příspěvky líbí
  • Připínejte příspěvky hlavních osobností oboru, které sami o sobě vzbuzují zájem o příspěvek.

Ujistěte se, že Vaše piny Vašich vlastních příspěvků jsou snadno dohledatelné

Příspěvky na Pinterestu se indexují uvnitř této sítě i prostřednictvím vyhledávačů jako je Google. Dbejte na správné označování pro SEO, když příspěvek vytváříte. Nejzákladnější body naleznete v článku: 5 tipů, jak optimalizovat Pinterest.

V nastavení Vašeho účtu nezapomeňte na ochranu soukromí ve výsledcích vyhledávání, abyste neskryli profil před vyhledávači.

pin

Nástěnky se soutěžemi

Skvělý nástroj pro zvýšení návštěvnosti Vašich stránek jsou samozřejmě soutěže. Pokud to Vaše služby či produkt umožňuje a pořádáte soutěže a akce, vyhraďte těmto aktivitám speciální nástěnku.

Je rozdíl pořádat soutěž přímo na Pinterestu, když její součástí bývá šíření připnutého příspěvku se soutěží a jeho šíření. Pořádáte-li akci přímo na Vašich stránkách, chcete, aby se uživatel prokliknul tam. Přizpůsobte tomu samotný vizuál i popisky příspěvků, aby uživatel věděl, co se od něj očekává.

Zákulisí společnosti

Každý rád ví, kdo se za společností skrývá. Není od věci věnovat samostatnou nástěnku lidem z Vaší společnosti. Píše-li pro Vás někdo příspěvky, dejte mu adekvátní kredit. Představte tváře, které tvoří Vaší značku, přidejte k nim krátké bio, co mají rádi či jejich vyjádření, názor. Navážete tak lépe konkrétní vazby mezi lidmi.

Article Pins

Pinterest začal rozlišovat druhy jednotlivých připnutých příspěvků jako produktové, recepty nebo filmy. Poměrně nové jsou piny článků, nebo-li Article Pins.

Tyto piny článků umožňují sdílet více informací než pomocí klasického tlačítka „Pin it.“ Když je připnete, automaticky zahrnou informace jako titulek, autor, shrnutí článku a prolink do stránky. Zobrazit můžete i logo a doplňující obrázek.

V případě Vašeho blogu tedy doporučujeme nově využívat tento typ připnutí. Abyste ovšem mohli využívat tento typ připínání, musíte splňovat určitá kritéria, přidat specifické metatagy do Vašich stránek a zažádat Pinterest. Ověřovací proces probíhá po emailu, může ovšem trvat až několik týdnů… Více naleznete na stránce Rich pins.

Závěrem

Pinterest i v českých podmínkách přestal být o obrázcích pro inspiraci. Má sice funkci jakého si osobníhoo magazínu, ale stále více uživatelů ho využívá i pro nákup a získání odborných informací. Využijte příležitosti expanze mezi další cílové skupiny.

Kontaktujte nás pro více informací.

Autor

lenka-kaclova Lenka Kaclová

Jednatelka společnosti Just Media s.r.o., vášnivý workoholik, autorka a máma. Fascinuje jí svět sociálních sítí, budování značky, marketingové strategie a business coachingu. Připravuje řadu projektů nejen v rámci České republiky. Pomáhá růst živnostníkům i nadnárodním korporacím.

Výkonnostní internetový marketing

Výkonnostní marketing se zaměřuje na výkon, kterým chápeme konkrétní měřitelnou aktivitu v podobě splnění cíle kampaně uživatelem na Vašem webu.

Branding, rozvoj značky

Vytváříme pozitivní mediální obraz o značce, společnosti a její nabídce, posilujeme důvěryhodnost a zdůrazňujeme odlišnost klienta od ostatních. 

Tvorba webů a eshopů

Webdesign, tvorba nových webových stránek, microsite, vše splňující moderní požadavky. Postavte si web, co Vám bude vydělávat.

Sociální sítě a reklamní formáty

Strategie marketingu se dnes neobejde bez sociálních sítí, využijte jejich potenciálu i ve Vašem oboru.

Nákup médií

Kreativní zpracování mediaplánu v rámci všech dostupných formátů a médií s maximální efektivitou.

Reputation Management

Cílené aktivity směřující ke sledování, ochraně a ovlivňování reputace Vaší značky v rámci komunikační strategie.

Všechny služby