Silná značka potřebuje silný příběh

Autor: Lenka Kaclová | 01.11.2013 09:02

Vše je o vztazích.  V dnešní době se společnosti ve stejném oboru a se stejnou službou či produktem hodně podobají. Odlišit se se stává tím nejtěžším.

Brand a jeho Story

Tam, kde dřív stačila jednoduchost, slova a publikum, které Vás bude poslouchat, dnes je zapotřebí komplexnost, činy, komunita a konverzace.

Brand nebo-li značka může být budována pro název společnosti, službu nebo produkt. Každá značka je spojena s pocity Vašich zákazníků, co si pod ní představí, jak ji vnímají a hlavně co o ni říkají. Za silnou značku pak považujeme dlouhodobě utvářené pozitivní povědomí okolí.

Nesnažte se vytvářet obraz Vaší společnosti na základě toho, co si myslíte, že Vaši zákazníci chtějí a potřebují slyšet, aby koupily Váš produkt nebo využili Vaší služby. To přináší pouze krátkodobé zisky. Tím, jak se bude měnit Váš názor na Vaše zákazníky a trh, budete přetvářet i obraz společnosti a měnit tím i její příběh. Ani samotná reklama nemá změnit vnímání Vaší značky, má hlavně Vaše zákazníky vůbec přimět o ní přemýšlet.

Značku je potřeba budovat na pevných základech, neměňte svůj příběh. Rozvíjejte svůj brand dlouhodobě, přidávejte nápady a zkušenosti, budujte loajalitu a komunitu, která se k Vám bude hlásit a následovat Vás. Asociace značky s určitou věcí nebo službou je tou pravou výhrou. Jakmile obsadíte toto místo Vaší silnou značkou, bude pro ostatní velmi těžké Vás nahradit.

Co pro to udělat?

  • Odpovězte si na otázku jaká je aktuální pozice, povědomí o značce, co se lidem vybaví?
  • Definujte, kdo jste a za čím si stojíte.
  • Zavažte se toho držet.
  • Vytvořte komplexní marketingovou strategiiVykládejte příběh, rozvíjejte ho, stupňujte zájem
  • Nespouštějte jednorázové kampaně na určité období
  • Potřebujete hmotné i nehmotné asociace, které se lidem vybaví, když narazí na Vaši značku.
  • Rozmístěte dílčí informace do různých kanálů, vede komplexnost, nedávejte na všechna místa stejnou informac.i
  • Fanoušci budou vytvářet obsah za Vás – umožněte jim dostatek prostoru pro interakci
  • Postavte Vaši značku na osobnostech, budujte známé tváře Vašeho oboru.
  • Využijte všech komunikačních kanálů, doporučení zákazníků, jiných značek (Co-branding), pořádejte akce nebo dejte vědět, čeho se účastníte, nechte mluvit známé osobnosti, máte možnost získat ocenění – zabojujte o něj, kreativitě se meze nekladou.

Nezapomeňte pravidlo číslo jedna. Příběh Vaší společnosti a tím potažmo brand neutváří Váš marketingový ředitel, ale zákazník. Chcete poradit, jak vytvořit nebo posílit Váš brand? Kontaktujte nás a my s Vámi rádi projdeme možnosti přímo pro Vás.

Autor

lenka-kaclova Lenka Kaclová

Jednatelka společnosti Just Media s.r.o., vášnivý workoholik, autorka a máma. Fascinuje jí svět sociálních sítí, budování značky, marketingové strategie a business coachingu. Připravuje řadu projektů nejen v rámci České republiky. Pomáhá růst živnostníkům i nadnárodním korporacím.

Výkonnostní internetový marketing

Výkonnostní marketing se zaměřuje na výkon, kterým chápeme konkrétní měřitelnou aktivitu v podobě splnění cíle kampaně uživatelem na Vašem webu.

Branding, rozvoj značky

Vytváříme pozitivní mediální obraz o značce, společnosti a její nabídce, posilujeme důvěryhodnost a zdůrazňujeme odlišnost klienta od ostatních. 

Tvorba webů a eshopů

Webdesign, tvorba nových webových stránek, microsite, vše splňující moderní požadavky. Postavte si web, co Vám bude vydělávat.

Sociální sítě a reklamní formáty

Strategie marketingu se dnes neobejde bez sociálních sítí, využijte jejich potenciálu i ve Vašem oboru.

Nákup médií

Kreativní zpracování mediaplánu v rámci všech dostupných formátů a médií s maximální efektivitou.

Reputation Management

Cílené aktivity směřující ke sledování, ochraně a ovlivňování reputace Vaší značky v rámci komunikační strategie.

Všechny služby