Co přináší nová funkce? Jak tato aktualizace ovlivní Snapchat?
Silná značka potřebuje silný příběh
Vše je o vztazích. V dnešní době se společnosti ve stejném oboru a se stejnou službou či produktem hodně podobají. Odlišit se se stává tím nejtěžším.
Brand a jeho Story
Tam, kde dřív stačila jednoduchost, slova a publikum, které Vás bude poslouchat, dnes je zapotřebí komplexnost, činy, komunita a konverzace.
Brand nebo-li značka může být budována pro název společnosti, službu nebo produkt. Každá značka je spojena s pocity Vašich zákazníků, co si pod ní představí, jak ji vnímají a hlavně co o ni říkají. Za silnou značku pak považujeme dlouhodobě utvářené pozitivní povědomí okolí.
Nesnažte se vytvářet obraz Vaší společnosti na základě toho, co si myslíte, že Vaši zákazníci chtějí a potřebují slyšet, aby koupily Váš produkt nebo využili Vaší služby. To přináší pouze krátkodobé zisky. Tím, jak se bude měnit Váš názor na Vaše zákazníky a trh, budete přetvářet i obraz společnosti a měnit tím i její příběh. Ani samotná reklama nemá změnit vnímání Vaší značky, má hlavně Vaše zákazníky vůbec přimět o ní přemýšlet.
Značku je potřeba budovat na pevných základech, neměňte svůj příběh. Rozvíjejte svůj brand dlouhodobě, přidávejte nápady a zkušenosti, budujte loajalitu a komunitu, která se k Vám bude hlásit a následovat Vás. Asociace značky s určitou věcí nebo službou je tou pravou výhrou. Jakmile obsadíte toto místo Vaší silnou značkou, bude pro ostatní velmi těžké Vás nahradit.
Co pro to udělat?
- Odpovězte si na otázku jaká je aktuální pozice, povědomí o značce, co se lidem vybaví?
- Definujte, kdo jste a za čím si stojíte.
- Zavažte se toho držet.
- Vytvořte komplexní marketingovou strategiiVykládejte příběh, rozvíjejte ho, stupňujte zájem
- Nespouštějte jednorázové kampaně na určité období
- Potřebujete hmotné i nehmotné asociace, které se lidem vybaví, když narazí na Vaši značku.
- Rozmístěte dílčí informace do různých kanálů, vede komplexnost, nedávejte na všechna místa stejnou informac.i
- Fanoušci budou vytvářet obsah za Vás – umožněte jim dostatek prostoru pro interakci
- Postavte Vaši značku na osobnostech, budujte známé tváře Vašeho oboru.
- Využijte všech komunikačních kanálů, doporučení zákazníků, jiných značek (Co-branding), pořádejte akce nebo dejte vědět, čeho se účastníte, nechte mluvit známé osobnosti, máte možnost získat ocenění – zabojujte o něj, kreativitě se meze nekladou.
Nezapomeňte pravidlo číslo jedna. Příběh Vaší společnosti a tím potažmo brand neutváří Váš marketingový ředitel, ale zákazník. Chcete poradit, jak vytvořit nebo posílit Váš brand? Kontaktujte nás a my s Vámi rádi projdeme možnosti přímo pro Vás.