Seznam a weby na HTTPS

Autor: Lenka Kaclová | 07.10.2015 23:00

Seznam doporučuje přechod webů na HTTPS po Novém roce.

Horší pozice pro weby na zabezpečeném HTTPS

Všichni se ptáme, proč je to v dnešní době stále problém a kdy se konečně vyřeší

 

Seznam.cz se zaměřil na řešení problémů se horšími pozicemi pro weby na HTTPS.

schranka04

I přes vyřešení problému doporučuje ale převod na HTTPS nejdřív začátkem příštího roku. Proč?

HTTPS protokol je považován za bezpečnější rozhraní a do budoucna zcela běžné umístění webových stránek. Na svém blogu Seznam.cz včera oznámil: 

„Z našich algoritmů jsme již odstranili signály, které se mohly počítat odlišně pro HTTP a HTTPS stránky. Toto řešení by tak mělo část potíží s přechodem vyřešit. Další úpravy nasadíme během října. Pak budou všechny rozdíly mezi HTTP a HTTPS stránkami pro indexaci v našem hledání odstraněny. Komplikace ale nastává obecně při indexaci přesměrovaných stránek, tedy i při přesměrování z HTTP na HTTPS.  Na řešení přesměrování pracujeme.“

To ovšem není dobrá zpráva, protože přesměrování řada majitelů webů bude samozřejmě chtít využít. Řada odkazů včetně záložek povedou stále na http a stránky je tedy nutné přesměrovat. Problém byl tedy vyřešen pouze napůl.

Co s tím? Vydržte s přesměrováním po novém roce přesně dle doporučení. Vzhledem k tomu, že řešení není řádně otestované, mohli byste si značně ublížit. Pokud máte nový web, můžete jej rovnou pustit na HTTPs, bude indexován stejně jako http, alespoň podle slov Seznamu.

Blíží se Vánoční sezóna, raději neexperimentujte a počkejte. Pokud jsou pro vás uživatelé Seznamu důležitým zdrojem příjmů, nechte převod na HTTPS na klidnější období až Seznam.cz skutečně vše otestuje a vyladí.

Autor

lenka-kaclova Lenka Kaclová

Jednatelka společnosti Just Media s.r.o., vášnivý workoholik, autorka a máma. Fascinuje jí svět sociálních sítí, budování značky, marketingové strategie a business coachingu. Připravuje řadu projektů nejen v rámci České republiky. Pomáhá růst živnostníkům i nadnárodním korporacím.

Výkonnostní internetový marketing

Výkonnostní marketing se zaměřuje na výkon, kterým chápeme konkrétní měřitelnou aktivitu v podobě splnění cíle kampaně uživatelem na Vašem webu.

Branding, rozvoj značky

Vytváříme pozitivní mediální obraz o značce, společnosti a její nabídce, posilujeme důvěryhodnost a zdůrazňujeme odlišnost klienta od ostatních. 

Tvorba webů a eshopů

Webdesign, tvorba nových webových stránek, microsite, vše splňující moderní požadavky. Postavte si web, co Vám bude vydělávat.

Sociální sítě a reklamní formáty

Strategie marketingu se dnes neobejde bez sociálních sítí, využijte jejich potenciálu i ve Vašem oboru.

Nákup médií

Kreativní zpracování mediaplánu v rámci všech dostupných formátů a médií s maximální efektivitou.

Reputation Management

Cílené aktivity směřující ke sledování, ochraně a ovlivňování reputace Vaší značky v rámci komunikační strategie.

Všechny služby