Co přináší nová funkce? Jak tato aktualizace ovlivní Snapchat?
5 kroků, jak začít s reputation managementem
Cílené aktivity směřující ke sledování, ochraně a ovlivňování reputace Vaší značky v rámci komunikační strategie.
Vaši budoucí partneři, zákazníci, investoři, dodavatelé, zaměstnanci, všichni budou chtít vědět, jak na Vás pohlíží okolí i trh vůbec. Jak to všechno uhlídat?
Vypracujte si plán komunikace
Práce na povědomí o značce, společnosti a produktech je pro každou společnost velice důležitá. Pomůžeme si Vám si svou pozici udržet.
V dnešní době je možné si najít poslední trendy, možnosti a technologie, jakými si spravovat svůj ORM (online reputation management) sami, napojíte se na experty v této oblasti bez nutnosti platit osobní konzultace, je k tomu zapotřebí si jen vyhradit dostatek času. Existuje obecně známých 5 kroků, díky kterým otevřete cestu k ochraně Vaší reputace.
5 kroků jak začít
Úplně nejjednodušší způsob, jak zjistit, kde je Vaše současná situace, je vyhledávat různé zdroje prostřednictvím vyhledávačů a to podle jména společnosti, produktů, lidí ve Vaší firmě, značky, ale i konkurence. Zkoušejte různé prohlížeče, vyhledávání přes obrázky, sociální sítě nebo hashtagy. Všechny URL adresy si přehledně srovnejte spolu s informací, kdy a co bylo o Vás řečeno.
Pěje na Vás někdo chvalozpěvy? Komunikujte je dál. Nebojte se podělit o své úspěchy. U Vašich potenciálních zákazníků to bude budit důvěru a otevřete si cestu novým obchodním příležitostem.
Zdůrazněte si všechny zmínky, které by mohli být hodnoceny jako negativní. Mohou být tyto příspěvky vymazány, posunuty do archívu nebo alespoň vytlačeny níže ve vyhledávačích? Jestli Vás toto napadne jako první, zkuste se zamyslet znovu. Otevřete se kritice a zpětné vazbě Vašich zákazníků, postavte se tomu. Pokud se jedná například o neoprávněné nařčení a musíte použít tyto nástroje, náklady do toho vložené budou zajisté nižší než škody, které mohou napáchat tyto dohledatelné zmínky.
A teď nastává to důležité, kde nejčastěji je o Vás psáno? To jsou místa, na kterých je zapotřebí začít pracovat, zanalyzujte si prostředí, cílovou skupinu a dejte jí, co potřebuje. V těchto zdrojích totiž můžete nyní nejrychleji mínění o Vaší společnosti ovlivnit.
To, co je základem vašeho businessu a v čem jste opravdu silní, je pro Vás oblast, ve které byste se měli zpropagovat i obsahově – pište, vydávejte, propagujte a následně monitorujte, měřte, vyhodnocujte a upravujte.
Na co nesmíte zapomenout
Správně provedený ORM není jen o dobré reakci na zmínku o Vaší společnosti na internetu, ale také o načasování a správném vyhodnocení situace. Jsou případy, kdy je vhodné nereagovat vůbec. Zejména v oblasti internetu Vás nic od kritiky nezachrání, nebraňte se jí, může Vás posunout dál.
Svou pověst budujte dlouhodobě a staňte se uznávanou značkou. Monitorujte svou situaci dle výše uvedených kroků pravidelně a reagujte vždy rychle a slušně, buďte transparentní. Považujte všechny zdroje od sociálních sítí po vyhledávače jako svou vizitku, protože z toho, co tam uživatelé uvidí, si budou vytvářet o Vás obraz, kdo jste a zda s Vámi spolupracovat/nakupovat od Vás.
Pokud je situace vážná, nebojte se obrátit na profesionály. Vědí co a kdy provést, aby se situace obrátila zpátky ve Váš prospěch. Je možné sáhnout i k právním krokům v případě nezákonného poškozování značky.