5 kroků, jak začít s reputation managementem

Autor: Lenka Kaclová | 01.11.2013 10:00

Cílené aktivity směřující ke sledování, ochraně a ovlivňování reputace Vaší značky v rámci komunikační strategie.

Vaši budoucí partneři, zákazníci, investoři, dodavatelé, zaměstnanci, všichni budou chtít vědět, jak na Vás pohlíží okolí i trh vůbec. Jak to všechno uhlídat?

Vypracujte si plán komunikace

Práce na povědomí o značce, společnosti a produktech je pro každou společnost velice důležitá. Pomůžeme si Vám si svou pozici udržet.

 

V dnešní době je možné si najít poslední trendy, možnosti a technologie, jakými si spravovat svůj ORM (online reputation management) sami, napojíte se na experty v této oblasti bez nutnosti platit osobní konzultace, je k tomu zapotřebí si jen vyhradit dostatek času. Existuje obecně známých 5 kroků, díky kterým otevřete cestu k ochraně Vaší reputace.

reputation-management-3

5 kroků jak začít

Úplně nejjednodušší způsob, jak zjistit, kde je Vaše současná situace, je vyhledávat různé zdroje prostřednictvím vyhledávačů a to podle jména společnosti, produktů, lidí ve Vaší firmě, značky, ale i konkurence. Zkoušejte různé prohlížeče, vyhledávání přes obrázky, sociální sítě nebo hashtagy. Všechny URL adresy si přehledně srovnejte spolu s informací, kdy a co bylo o Vás řečeno.

Pěje na Vás někdo chvalozpěvy? Komunikujte je dál. Nebojte se podělit o své úspěchy. U Vašich potenciálních zákazníků to bude budit důvěru a otevřete si cestu novým obchodním příležitostem.

Zdůrazněte si všechny zmínky, které by mohli být hodnoceny jako negativní. Mohou být tyto příspěvky vymazány, posunuty do archívu nebo alespoň vytlačeny níže ve vyhledávačích? Jestli Vás toto napadne jako první, zkuste se zamyslet znovu. Otevřete se kritice a zpětné vazbě Vašich zákazníků, postavte se tomu. Pokud se jedná například o neoprávněné nařčení a musíte použít tyto nástroje, náklady do toho vložené budou zajisté nižší než škody, které mohou napáchat tyto dohledatelné zmínky.

A teď nastává to důležité, kde nejčastěji je o Vás psáno? To jsou místa, na kterých je zapotřebí začít pracovat, zanalyzujte si prostředí, cílovou skupinu a dejte jí, co potřebuje. V těchto zdrojích totiž můžete nyní nejrychleji mínění o Vaší společnosti ovlivnit.

To, co je základem vašeho businessu a v čem jste opravdu silní, je pro Vás oblast, ve které byste se měli zpropagovat i obsahově – pište, vydávejte, propagujte a následně monitorujte, měřte, vyhodnocujte a upravujte.

Na co nesmíte zapomenout

Správně provedený ORM není jen o dobré reakci na zmínku o Vaší společnosti na internetu, ale také o načasování a správném vyhodnocení situace. Jsou případy, kdy je vhodné nereagovat vůbec. Zejména v oblasti internetu Vás nic od kritiky nezachrání, nebraňte se jí, může Vás posunout dál.

Svou pověst budujte dlouhodobě a staňte se uznávanou značkou. Monitorujte svou situaci dle výše uvedených kroků pravidelně a reagujte vždy rychle a slušně, buďte transparentní. Považujte všechny zdroje od sociálních sítí po vyhledávače jako svou vizitku, protože z toho, co tam uživatelé uvidí, si budou vytvářet o Vás obraz, kdo jste a zda s Vámi spolupracovat/nakupovat od Vás.

Pokud je situace vážná, nebojte se obrátit na profesionály. Vědí co a kdy provést, aby se situace obrátila zpátky ve Váš prospěch. Je možné sáhnout i k právním krokům v případě nezákonného poškozování značky. 

Autor

lenka-kaclova Lenka Kaclová

Jednatelka společnosti Just Media s.r.o., vášnivý workoholik, autorka a máma. Fascinuje jí svět sociálních sítí, budování značky, marketingové strategie a business coachingu. Připravuje řadu projektů nejen v rámci České republiky. Pomáhá růst živnostníkům i nadnárodním korporacím.

Výkonnostní internetový marketing

Výkonnostní marketing se zaměřuje na výkon, kterým chápeme konkrétní měřitelnou aktivitu v podobě splnění cíle kampaně uživatelem na Vašem webu.

Branding, rozvoj značky

Vytváříme pozitivní mediální obraz o značce, společnosti a její nabídce, posilujeme důvěryhodnost a zdůrazňujeme odlišnost klienta od ostatních. 

Tvorba webů a eshopů

Webdesign, tvorba nových webových stránek, microsite, vše splňující moderní požadavky. Postavte si web, co Vám bude vydělávat.

Sociální sítě a reklamní formáty

Strategie marketingu se dnes neobejde bez sociálních sítí, využijte jejich potenciálu i ve Vašem oboru.

Nákup médií

Kreativní zpracování mediaplánu v rámci všech dostupných formátů a médií s maximální efektivitou.

Reputation Management

Cílené aktivity směřující ke sledování, ochraně a ovlivňování reputace Vaší značky v rámci komunikační strategie.

Všechny služby