Proč Instagram?

Autor: Lenka Kaclová | 11.11.2014 12:23

Instagram není jen o selfies či gurmánských zážitcích. Objevte, proč by Vaše společnost měla být na této sociální síti.

Ještě nevyužíváte Instagram?

Nejvyšší čas začít pracovat na své strategii a čím začít

 Instagram je aplikace, která umožňuje zachytit obrázky (přidávat různé filtry a rámečky) nebo nahrávat videa a sdílet je napříč různými sociálními sítěmi. 300 miliónů aktivních uživatelů na světě, 60 miliónů nových fotek denně. Odhad pro český trh je 120–150 tisíc uživatelů převážně z velkých měst. V dubnu 2012 koupil Instagram Facebook a od té dobu rapidně toto číslo stoupá.

instagram

Pokud si myslíte, že Instagram je síť pro osobní profily, zážitky a selfies, byli byste překvapení. Ano, i takový obsah jistě v hojném počtu na této sociální síti najdete, ale věřte, že pokud zvažujete, do čeho nového se letos pustit, je nejvyšší čas začít pracovat na své strategii pro Váš účet na Instagramu.

Proč zvolit Instagram a proč je strategie nutná?

Lidé chtějí vědět, co se děje za scénou. Každý rád nahlédne do kuchyně businessu a osobního života jeho členů. Vašim cílem by mělo být vytvoření pevné základny fanoušků, kteří vyžadují Vaší přítomnost a chtějí slyšet a vidět, co jim chcete říct. Neměl by to být pro Vás prodejní kanál, informujte nenásilně o možnostech a novinkách, ale netlačte stále na prodej.

Vytvoříte jednotné povědomí o značce a to nejen na této sociální síti. Propojte své aktivity s ostatními nástroji, které využíváte. Základem dnešní doby je mobilita. Buďte mobilní. Dnes každý od malých dětí po seniory využívá zpravidla smartphony, je otázkou času, kdy postupně naše aktivity přejdou do mobilních sítí.

Co pro to musíte udělat?

Vyplňte co nejvíce informací do svého profilu včetně odkazu na webové stránky. Nedostanete moc prostoru se rozepsat, proto volte správná slova. Zvolte vhodný profilový obrázek nebo logo.

Vyhledejte to správné publikum na Instagramu. Ze začátku to bude chtít opět trochu testování. Skvělý způsob, jak toho docílit je využití hashtagů, aby Vás dohledalo publikum, které Váš obsah může potenciálně zajímat. Pro úplné začátečníky to může být složitější, ale existují aplikace jako Tagboard, které Vám v tom pomohou.

Zvolte pokud možno jednotný vizuál a ten správný design, které zaujme Vaši cílovou skupinu. A co funguje? Správné taggování, call-to-action, sytě zbarvené fotografie a fotky s obličeji jsou více oblíbené. A zpravidla nejlepší filtr je žádný filtr.

Pokud Vás tento příspěvek přiměl alespoň k zamyšlení, že Instagram může být cestou i pro Vás, jsme za to rádi.

Dále čtěte, přečtěte si také: Tipy, jak uspět na instagramu

Autor

lenka-kaclova Lenka Kaclová

Jednatelka společnosti Just Media s.r.o., vášnivý workoholik, autorka a máma. Fascinuje jí svět sociálních sítí, budování značky, marketingové strategie a business coachingu. Připravuje řadu projektů nejen v rámci České republiky. Pomáhá růst živnostníkům i nadnárodním korporacím.

Výkonnostní internetový marketing

Výkonnostní marketing se zaměřuje na výkon, kterým chápeme konkrétní měřitelnou aktivitu v podobě splnění cíle kampaně uživatelem na Vašem webu.

Branding, rozvoj značky

Vytváříme pozitivní mediální obraz o značce, společnosti a její nabídce, posilujeme důvěryhodnost a zdůrazňujeme odlišnost klienta od ostatních. 

Tvorba webů a eshopů

Webdesign, tvorba nových webových stránek, microsite, vše splňující moderní požadavky. Postavte si web, co Vám bude vydělávat.

Sociální sítě a reklamní formáty

Strategie marketingu se dnes neobejde bez sociálních sítí, využijte jejich potenciálu i ve Vašem oboru.

Nákup médií

Kreativní zpracování mediaplánu v rámci všech dostupných formátů a médií s maximální efektivitou.

Reputation Management

Cílené aktivity směřující ke sledování, ochraně a ovlivňování reputace Vaší značky v rámci komunikační strategie.

Všechny služby