Nové řazení příspěvků na Instagramu

Autor: Lenka Kaclová | 16.03.2016 10:02

Konec chronologicky řazeným příspěvkům. Instagram oznámil změnu algoritmu.

Nejlepší příspěvek jako první

Jak bude fungovat nové vyhledávání a co můžeme očekávat? 

 

Podle statistik Instagramu 70% obsahu našeho feedu zmeškáme a to včetně příspěvků našich nejlepších přátel a fotek, které jsou velice oblíbené a námi často sledované. Proto včera Instagram oznámil změnu v řazení příspěvků ve svém feedu. Končí tak ryze chronologické řazení a začíná nové na základě „nejlepších příspěvků.“ To by mělo fungovat na základě našeho sledování obsahu, zájmů, vztahů s osobami, které příspěvek zveřejnili a času zveřejnění příspěvku.

V současné době by mělo probíhat testovací období, ve kterém je stále možné vidět všechny příspěvky, pouze v jiném pořadí. Do budoucna ovšem podle Instagramu, mají příspěvky „nízké kvality“ vymizet úplně.

instagram-reorder

Pomalu se dostáváme k principu, na jakém funguje i Facebook a ke kterému začal přecházet v posledním období i Twitter. Pokud někdo z okruhu Vašich nejbližších přátel zveřejní příspěvek a Vy se na Instagram dostanete až druhý den, stejně uvidíte jeho příspěvek mezi prvními. Tím sice nepřijdete o Vámi chtěný obsah a nemusíte hlídat feed každou chvilku, co kdo zveřejnil, zahraniční příspěvky, které se objevují v noci, když spíte Vám již také neutečou, ale na druhou stranu onen real-time feed, který byl právě pro Instagram charakteristický, je u konce a mění tak charakter celé sítě. Ty nejnovější příspěvky totiž již nemusí být nutně mezi prvními ve feedu.

Marketing pro firmy a značky opět zažije další karambol. Business profily se musí více snažit, aby jejich příspěvky byly více zajímavé a vyhledávané, aby je nový algoritmus neposouval stále níž. Ztratí opět značky dosah svého vybudovaného publika jako u Facebooku? Ukáží zřejmě následující měsíce. 

Co říkáte na změnu Vy? Napište nám do komentáře.

Autor

lenka-kaclova Lenka Kaclová

Jednatelka společnosti Just Media s.r.o., vášnivý workoholik, autorka a máma. Fascinuje jí svět sociálních sítí, budování značky, marketingové strategie a business coachingu. Připravuje řadu projektů nejen v rámci České republiky. Pomáhá růst živnostníkům i nadnárodním korporacím.

Výkonnostní internetový marketing

Výkonnostní marketing se zaměřuje na výkon, kterým chápeme konkrétní měřitelnou aktivitu v podobě splnění cíle kampaně uživatelem na Vašem webu.

Branding, rozvoj značky

Vytváříme pozitivní mediální obraz o značce, společnosti a její nabídce, posilujeme důvěryhodnost a zdůrazňujeme odlišnost klienta od ostatních. 

Tvorba webů a eshopů

Webdesign, tvorba nových webových stránek, microsite, vše splňující moderní požadavky. Postavte si web, co Vám bude vydělávat.

Sociální sítě a reklamní formáty

Strategie marketingu se dnes neobejde bez sociálních sítí, využijte jejich potenciálu i ve Vašem oboru.

Nákup médií

Kreativní zpracování mediaplánu v rámci všech dostupných formátů a médií s maximální efektivitou.

Reputation Management

Cílené aktivity směřující ke sledování, ochraně a ovlivňování reputace Vaší značky v rámci komunikační strategie.

Všechny služby