Malé tajemství Twitteru pro nováčky

Autor: Lenka Kaclová | 01.11.2013 09:12

Začínáte s Twitterrem a hledáte informace, co teď? Poradíme Vám.

Twitteru se nemusíte bát. 

Speciálně tato je obestřena tajemstvím, pokusíme se Vám ho postupně poodhalit.  Tady je jak na followery.

Twitter patří v České republice mezi velice podceňovanou sociální síť. Je často vnímaný jako prostor, kde se několikrát za den musí uveřejňovat zprávy o dění a plodit obsah za každou cenu, aby měl tento profil smysl. Ve skutečnosti je Twitter pro mnoho společností, skupin a osobností velmi důležitým nástrojem pro komunikaci. Pokusíme se Vám poradit, jak začít, tentokrát jak na sledující (followers).

follow-me-2

Twitter vs. Facebook

Velkou výhodou Twitteru oproti například Facebooku jsou uživatelé, kteří profil následují, tzv. followers.  U Facebooku musíte nejdřív přivést uživatele na svůj profil, zaujmout je, aby dali Váš profil mezi oblíbené, abyste jim následně mohli poskytnout hodnotné a zajímavé informace. To zahrnuje buď reklamní prostor na Facebooku nebo vysokou návštěvnost Vašich webových stránek, aby určité poměrně nízké procento těchto uživatelů profil tzv. likelo. Oba způsoby ale vyžadují poměrně vysokou investici k získání potřebné základny fanoušků. Bez této základny fanoušků Facebookový profil prakticky nefunguje a sám osobně nepůsobí ani dobře.

Piště kvalitní obsah

Twitter není o co největším čísle těch, co Vás sledují. Není o kvantitě, ale o kvalitě. A kde je to tajemství? Pouhým sledováním ostatních profilů (following) Vás bude určité procento sledovat zpátky. Pokud tak budete ve spojení s lidmi z oboru, sami zaujmete, poskytnete jim nový a zajímavý obsah a je jedno, jestli v rodném jazyce nebo v angličtině celosvětově, může být toto procento velmi vysoké. Cílem tedy není sledovat kohokoliv, abychom docílili vysokého počtu, ale opravdu relevantní skupinu ke svému oboru, respektive obsahu, který tweetujete. Vaše cílová skupina je každý, koho by mohli zajímat Vámi sdílené informace a zajímavosti.

Kde najít to správné publikum?

Výborný nástroj, který Vám pomůže najít uživatele Twitteru z oboru je Twellow.com. Do vyhledávacího řádku napíšete klíčové slovo, podle kterého chce cílovou skupinu vyhledat, a pak si už jen vybíráte.

  twellow

 

 

Pro ukázku jsme zadali PR communication a zde jsou výsledky:

  twellow-pr

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Pro toto vyhledávání je důležité mít vyplněné informace o sobě, ideálně na základě klíčových slov, podle kterých chcete, aby Vás uživatelé našli. Obsah, který publikujete, může být Váš,  z jiných zdrojů – webů a portálů nebo sdílený přímo z Twitteru od osob, které sledujete. Je na Vás jaký obsah svému publiku nabídnete. Pokud je Vaše tweetování informačně kvalitní, Vaše odkazy budou prohlíženy, sdíleny dále (retweetovány), uživatelé s Vámi budou komunikovat a Twitter se stane nedílnou součásti každodenní komunikace.

Zdroj: http://bit.ly/blog-SM-tools, autor Jeff Bullas

Autor

lenka-kaclova Lenka Kaclová

Jednatelka společnosti Just Media s.r.o., vášnivý workoholik, autorka a máma. Fascinuje jí svět sociálních sítí, budování značky, marketingové strategie a business coachingu. Připravuje řadu projektů nejen v rámci České republiky. Pomáhá růst živnostníkům i nadnárodním korporacím.

Výkonnostní internetový marketing

Výkonnostní marketing se zaměřuje na výkon, kterým chápeme konkrétní měřitelnou aktivitu v podobě splnění cíle kampaně uživatelem na Vašem webu.

Branding, rozvoj značky

Vytváříme pozitivní mediální obraz o značce, společnosti a její nabídce, posilujeme důvěryhodnost a zdůrazňujeme odlišnost klienta od ostatních. 

Tvorba webů a eshopů

Webdesign, tvorba nových webových stránek, microsite, vše splňující moderní požadavky. Postavte si web, co Vám bude vydělávat.

Sociální sítě a reklamní formáty

Strategie marketingu se dnes neobejde bez sociálních sítí, využijte jejich potenciálu i ve Vašem oboru.

Nákup médií

Kreativní zpracování mediaplánu v rámci všech dostupných formátů a médií s maximální efektivitou.

Reputation Management

Cílené aktivity směřující ke sledování, ochraně a ovlivňování reputace Vaší značky v rámci komunikační strategie.

Všechny služby