Konec click-baitingu na Facebooku

Autor: Lenka Kaclová | 27.08.2014 10:40

Facebook tento týden oznámil další novinky týkající se News Feedu, které by měly uživatelům více pomoci najít příspěvky, které jsou pro ně relevantní a zajímavé. 

Klasické odkazy budou na Facebooku zvýhodněny

Facebook zakročil proti tzv. Click-baitingu, které díky neúplným informacím lákají na kliknutí 

cb

Facebook oznámil spuštění dalších dvou změn ovlivňující newsfeed a zahájil boj proti click-baitingu (lákání k prokliku). Pod tímto pojmem si můžeme představit například fotografii s linkem u call-to-action v příspěvku. Tento link je často i zkrácen některým ze zkracovačů, takže uživatel zjistí, kam se proklikl až po navštívení stránky. Tento způsob byl proto s oblibou využíván pro obchodní účely i spamy.

celebstyleweekly-new

Facebook chce oddělit kvalitní obsah, který využívá podobný formát příspěvku, pomocí bounce rate, díky kterému změří, jak dlouho jste z Facebooku pryč. Vrátíte-li se okamžitě zpátky, je to pro Facebook signál, že se jedná o spam a příspěvku zhorší umístění.

culinarian-new

Facebook dále uvedl, že 80% uživatelů upřednostňuje klasický odkaz s náhledem, nadpisem a perexem, který definuje, kam se uživatel proklikne a co na stránce nalezne. Bude proto více zvýhodňovat právě tento formát před linky, které jsou součástí statutu nebo obrázku. 

atlantic-seafood2

Druhou novinkou je sledování kliků v poměru k Like, komentářům a sdílení. V případě click-baitingu má příspěvek zpravidla obrovskou proklikovost k minimálnímu zásahu v podobě komentářů či Like. Takové příspěvky budou vyhodnoceny jako spamové.

Změny se dotknou všech stránek. V tomto boji proti click-baitingu Facebook bude upřednosťnovat základní formát prolinku. I přes větší dosah příspěvků s obrázky a případným linkem v popisu příspěvku, by měli správci stránek přehodnotit svou strategii. Ti, co tento způsob skutečně zneužívali, pocítí následující měsíce pokles zobrazení jejich příspěvků v newfeedu. Facebook zvolil pozvolnou strategii, aby správně vyhodnotil, které příspěvky uživatelé vidět chtějí a které ne.

Zdroj a fotografie z Facebooku: FB.com  

Autor

lenka-kaclova Lenka Kaclová

Jednatelka společnosti Just Media s.r.o., vášnivý workoholik, autorka a máma. Fascinuje jí svět sociálních sítí, budování značky, marketingové strategie a business coachingu. Připravuje řadu projektů nejen v rámci České republiky. Pomáhá růst živnostníkům i nadnárodním korporacím.

Výkonnostní internetový marketing

Výkonnostní marketing se zaměřuje na výkon, kterým chápeme konkrétní měřitelnou aktivitu v podobě splnění cíle kampaně uživatelem na Vašem webu.

Branding, rozvoj značky

Vytváříme pozitivní mediální obraz o značce, společnosti a její nabídce, posilujeme důvěryhodnost a zdůrazňujeme odlišnost klienta od ostatních. 

Tvorba webů a eshopů

Webdesign, tvorba nových webových stránek, microsite, vše splňující moderní požadavky. Postavte si web, co Vám bude vydělávat.

Sociální sítě a reklamní formáty

Strategie marketingu se dnes neobejde bez sociálních sítí, využijte jejich potenciálu i ve Vašem oboru.

Nákup médií

Kreativní zpracování mediaplánu v rámci všech dostupných formátů a médií s maximální efektivitou.

Reputation Management

Cílené aktivity směřující ke sledování, ochraně a ovlivňování reputace Vaší značky v rámci komunikační strategie.

Všechny služby