Firemní profil na sociálních sítích. Kde začít?

Autor: Lenka Kaclová | 29.07.2016 09:29

Spleť sociálních sítí bývá zejména pro začínající značky a firmy složitá. Kde byste měli začít?

Proč Vám sociální sítě nefungují, jak byste si přáli?

Kterou sociální síť máte používat? Další a další stále přibývají.

 

Kterou sociální síť máte používat? Další a další stále přibývají. Máte pocit, že o něco přicházíte? Máte používat Facebook, Instagram, YouTube? Co ty ostatní? Jsou tam Vaši zákazníci? Jak je oslovit? Máte ty správné otázky. Zeptejte se ale první, co je Vašim cílem. Pomoci ostatním, ukázat jim Vaše řešení, komunikace se zákazníky, vybudovat databázi kontaktů… Jaký je Váš cíl?

Nejsem v žádném případě zastánce toho být všude. Osobně doporučuji 2, maximálně tři sítě a tam se staňte leaderem Vašeho oboru. Vybudujte vztahy, důvěru ve značku a rozšiřujte své portfolio zákazníků. Každá sociální síť má své pro a proti a období popularity a nepopularity. Vybírejte obezřetně a volby se držte nez ohledu na to, co říká okolí.

Většina lidí a firem Vás bude točit dokola. Už jste se stali fanoušky našeho Instagramu? Nezapomeňte kliknout na link v profilu a staňte se fanoušky i našeho Facebooku. Sledujete nás na Facebooku? Máme i YouTube kanál! Člověk musí projít velkým kolečkem než (a jestli vůbec) se skutečně dostane k tomu, že si jej stáhnete k sobě a začnete s ním napřímo komunikovat a budovat skutečně vztah. Jsem velkým propagátorem budování emailové databáze a komunikace se svými kontakty. Ten nejlepší způsob, jak pomoci lidem, kteří chtějí od Vás informace a know how je a bude živé vysílání.

Cisco Visuals uvádí statistiku 80–90% obsahu na sociálních sítích bude nabízeno přes živá vysílání do roku 2019. Vnímáte to číslo? 80–90%. Skeptici nevěří, já říkám, PŘIPRAVTE SE NA TO. Buďte ti, co do té doby budou mít vybudovanou základnu sledujících. Facebook, Twitter, YouTube, všichni nabízí svůj Live streaming kanál a upřednostňují tuto formu obsahu. Co je na ní tak skvělé? Nejde upravit, nemůžete schovat, kdo skutečně jste, jací jste, nesestříháte ho, abyste vypadali lépe. 

Video a živá vysílání mají jednu obrovskou výhodu. Urychlují proces důvěry. Sledující se okamžitě může rozhodnout, zda to, co říkáte má pro něj přidanou hodnotu, pomáhá mu to vyřešit to, proč Vás právě sleduje, zda se mu líbíte a zda Vám věří. 

Funguje to? Ano. Je to těžké? Určitě pro některé, kteří si nejsou si jistí před kamerou. Ale sami uznejte. Není zajímavé sledovat živá vysílání? Milujeme živá vysílání. I proto dokážeme o lidech, které jsme nikdy předtím nevyděli, během minuty vysílání říct, „aha, chápu. Rozumím Ti. To jsem přesně já. To máme společné.“ 

Nevíte, co říct? Zkuste své první živé vysílání. Nebojte, zvládnete to, nikdo přitom zatím co vím, neumřel. Můžete říct, „Ahoj, toto je mé první živé vysílání. Mé jméno je…“ a řekněte jim své jméno. Řekněte jim, co děláte a co Vás zajímá. S čím ji ve videí chcete pomoci, čím je chcete inspirovat, o čem budete vysílat nebo co najdou na Vaší Facebookové stránce. A rozlučte se. Hotovo. A pochvalte se. Máte za sebou živé vysílání:)

Pro Ty z Vás, kteří neví, o čem by měli mluvit a co by mohlo lidi zajímat jsem připravila seznam více než 200 témat dle různých kategorií.

Stáhnout ho můžete zde.

 

Autor

lenka-kaclova Lenka Kaclová

Jednatelka společnosti Just Media s.r.o., vášnivý workoholik, autorka a máma. Fascinuje jí svět sociálních sítí, budování značky, marketingové strategie a business coachingu. Připravuje řadu projektů nejen v rámci České republiky. Pomáhá růst živnostníkům i nadnárodním korporacím.

Výkonnostní internetový marketing

Výkonnostní marketing se zaměřuje na výkon, kterým chápeme konkrétní měřitelnou aktivitu v podobě splnění cíle kampaně uživatelem na Vašem webu.

Branding, rozvoj značky

Vytváříme pozitivní mediální obraz o značce, společnosti a její nabídce, posilujeme důvěryhodnost a zdůrazňujeme odlišnost klienta od ostatních. 

Tvorba webů a eshopů

Webdesign, tvorba nových webových stránek, microsite, vše splňující moderní požadavky. Postavte si web, co Vám bude vydělávat.

Sociální sítě a reklamní formáty

Strategie marketingu se dnes neobejde bez sociálních sítí, využijte jejich potenciálu i ve Vašem oboru.

Nákup médií

Kreativní zpracování mediaplánu v rámci všech dostupných formátů a médií s maximální efektivitou.

Reputation Management

Cílené aktivity směřující ke sledování, ochraně a ovlivňování reputace Vaší značky v rámci komunikační strategie.

Všechny služby