5 způsobů, jak optimalizovat Pinterest

Autor: Lenka Kaclová | 04.11.2013 22:46

Světem hýbou obrázky, velkým hitem se stal Pinterest, jak na něj?

 

Pinterest – Vaše virtuální nástěnka

Skvělý nástroj pro propagaci Vaší značky, buďte kreativní! 

Sociální síť Pinterest velice populární a nabývá na síle a velikosti pomalu i u nás. Umožňuje prezentovat všechny informace formou obrázků. Statistiky uvádějí, že 80% „připíchnutých“ obrázků se následně sdílí. Začít je jednoduché, založte si profil jménem Vaší firmy, vyplňte si popis, přidejte URL Vaší společnosti a můžete vytvářet vlastní nástěnky. Jak profil nastartovat, abyste z něj vytěžili maximum, najdete v následujících radách.

  pinterest-pinning-cc

Co s Vaším profilem

  • Fotografie profilu

Osobní fotografie Vám může otevřít cestu k ostatním uživatelům. Pinterest je v této oblasti poměrně nekompromisní. Vaše profilová fotka by měla být Vaší osobní fotkou a to i v případě firemních stránek. Pokud se nebudete držet této rady, řada uživatelů se k Vám nepřidá. Lidé kupují od lidí je moto, které se v tomto případě hodně uplatňuje. V žádném případě se nedoporučuje propagovat Vaši firemní stránku například s logem společnosti.

  • Popište, kdo jste

Sekce o Vás a Vašich 200 znaků, jak se představit. Doporučuje se využívat klíčových slov pro Vás důležitých pro vyhledávače a případně i hashtagy. Ať už se do tohoto prostoru napíše cokoliv, v žádném případě by nemělo zůstat nevyplněno. Primárně pokud Váš profil je firemní, vyplňte lokalitu, kde se nacházíte. Výsledky se pak stávají více relevantní. Více uživatelů a potenciálních zákazníků přijde právě díky určení lokality profilu.
       

  • Propojte profil s webem

Důležitým krokem je vyplnění URL adresy Vašeho webu a jeho verifikace. Jakmile ověříte Vaši webovou stránku, bude vedle Vaší URL červená tučná fajfka, která bude proklikávací. Tím získáte možnost navýšit si návštěvnost Vaší stránky. I obráceně návštěvníci Vašeho webu mohou přejít díky Pin It tlačítka do Vašeho Pinterest profilu a rozšířit tím Vaše řady, založit si profil, pokud ho ještě nemají, následovat Vás a sdílet Váš obsah dál.
       

pinjm

 

Aktivita a nástěnky

  • Buďte aktivní

Pinterest je sociální síť, komunikujte. Sledujte zajímavé profily, sdílejte materiály ostatních, lajkujte a hlavně komentujte ostatní.  Vaše aktivita bude příkladem pro ostatní. Více tím ostatním přiblížíte i Váš obsah, navážete vztahy a rozšíříte oblast těch, co Vás budou sledovat. Nepropagujte čistě Váš obsah. Dbejte na různorodost formátů – obrázky, videa, tabulky, grafy, infografiky, obrázky s textem, Slideshare prezentace, cokoliv Vás napadne, buďte kreativní.

  • Vítězí ty správné nástěnky a její příspěvky

Vaše fotografie, videa a veškeré vizuály by měly být rozděleny do tematických nástěnek. Ty nazvěte dle jasných klíčových slov, ale současně poutavě, aby nástěnka zaujala. Buďte konkrétní, vytvořte jich několik řad, abyste vytvořili dostatečný prostor kolem Vaší značky. Každé nástěnce doplňte popis pro snadnou dohledatelnost. Připněte ke každé tabuli dostatečný počet „obsahu“, aby nástěnka byla úplná. Zvolte opravdu atraktivní obrázek jako titulní fotku každé nástěnky a hýbejte s nimi. Vnímejte umístění témat, pracujte s ním. Uživatelé se dívají zpravidla na první dva řádky. Proto je potřeba tohoto prostoru maximálně využít. V průběhu roku jednotlivé nástěnky prostřídejte.

Autor

lenka-kaclova Lenka Kaclová

Jednatelka společnosti Just Media s.r.o., vášnivý workoholik, autorka a máma. Fascinuje jí svět sociálních sítí, budování značky, marketingové strategie a business coachingu. Připravuje řadu projektů nejen v rámci České republiky. Pomáhá růst živnostníkům i nadnárodním korporacím.

Výkonnostní internetový marketing

Výkonnostní marketing se zaměřuje na výkon, kterým chápeme konkrétní měřitelnou aktivitu v podobě splnění cíle kampaně uživatelem na Vašem webu.

Branding, rozvoj značky

Vytváříme pozitivní mediální obraz o značce, společnosti a její nabídce, posilujeme důvěryhodnost a zdůrazňujeme odlišnost klienta od ostatních. 

Tvorba webů a eshopů

Webdesign, tvorba nových webových stránek, microsite, vše splňující moderní požadavky. Postavte si web, co Vám bude vydělávat.

Sociální sítě a reklamní formáty

Strategie marketingu se dnes neobejde bez sociálních sítí, využijte jejich potenciálu i ve Vašem oboru.

Nákup médií

Kreativní zpracování mediaplánu v rámci všech dostupných formátů a médií s maximální efektivitou.

Reputation Management

Cílené aktivity směřující ke sledování, ochraně a ovlivňování reputace Vaší značky v rámci komunikační strategie.

Všechny služby